اسماعیل، منیره؛ رضاپور، یاسر؛ بهجتی، فاطمه؛ نیازی، شهریار. (1396). اثربخشی آموزش مفاهیم اخلاق در خانواده به شیوه قصهگویی بر اساس قصههای دینی و قرآنی بر هوش اخلاقی و هوش هیجانی. مجله فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده، 12(41)، 22-7.
حاتمزاده، یاسر؛ ایزدی، محمود؛ هاشمی، زهرا. (1394). بررسی همبستگی جهتگیری مذهبی، ابعاد شخصیت و خودکارآمدی با سبکهای مقابله با استرس در دانشجویان کارورز پرستاری. مجله پژوهش پرستاری، 6(22)، 64-53.
حسینی نژاد، سیدمحسن؛ ثناگو، اکرم؛ کلانتری، سهیلا؛ جویباری، لیلا؛ سعیدی، سمیرا. (1395). اخلاق تحصیلی در محیط آموزشی؛ دیدگاه و تجربیات دانشجویان پزشکی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 43-34.
داناییفرد، حسن؛ تراب زاده، محمدصادق. (1396). تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خطمشیهای آموزشی؛ رویکرد ارزیابی نظریه برنامه. مجله اندیشه مدیریت راهبردی، 11(1)، 108-73.
درتاج، فریبرز؛ مصائبی، اسداالله؛ اسدزاده، حسن. (1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر 15-12 ساله. فصلنامهروانشناسیکاربردی، 3 (12)، 72-62.
رضاپور، یاسر؛ شاهدی، سمیه. (1396). اثربخشی آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصهگویی بر بهبود حالتهای خلقی و رفتارهای یادگیری دانش آموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی کاربردی، 2(42)، 194-175.
گلپرور، محسن. (1389). بررسی نقش اخلاق تحصیلی، عدالت و بیعدالتی آموزشی در رفتارهای مدنی تحصیلی دانشجویان. فصلنامهاندیشههایتازهدرعلومتربیتی، 5(4)، 42-25.
گلپرور، محسن. (1394). نقش اخلاق تحصیلی در رابطه عدالت و بیعدالتی آموزشی با فریبکاری تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان.
مهبد، مینا؛ فولادچنگ، محبوبه. (1391). نقش دلبستگی به والدین در پیشرفت تحصیلی با واسطهگری خودکارآمدی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 6(1)، 102-88.
میرابی، سکینه. (1396). رابطه ویژگیهای شخصیتی با اعتیاد به اینترنت و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش- آموزان دوره اول متوسطه استان گیلان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
یاسمی نژاد، پریسا. (1393). تأثیرآموزشهوشاخلاقیبرمسئولیتپذیری،همدلیهیجانی،اخلاق تحصیلیو بخشودگیبینفردیدانش آموزاندخترپایهسوممقطعمتوسطه. رساله دکتری رشته روانشناسی تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز.
Ansong, D., Eisensmith, S. R., Okumu, M., & Chowa, G. A. (2019). The importance of self-efficacy and educational aspirations for academic achievement in resource-limited countries: Evidence from Ghana. Journal of adolescence, 70, 13-23.
Bao, Z., Zhang, W., Lai, X., Sun, W., & Wang, Y. (2015). Parental attachment and Chinese adolescents' delinquency: The mediating role of moral disengagement. Journal of adolescence, 44, 37-47.
Gini, G., Pozzoli, T., & Hymel, S. (2014). Moral disengagement among children and youth: A meta‐analytic review of links to aggressive behavior. Aggressive behavior, 40(1), 56-68.
Judge, T. A., Jackson, C. L., Shaw, J. C., Scott, B. A., & Rich, B. L. (2007). Self-efficacy and work-related performance: The integral role of individual differences. Journal of applied psychology, 92(1), 107.
Roick, J., & Ringeisen, T. (2018). Students' math performance in higher education: Examining the role of self-regulated learning and self-efficacy. Learning and Individual Differences, 65, 148-158.
Sengsavang, S., & Krettenauer, T. (2015). Children's moral self-concept: The role of aggression and parent–child relationships. Merrill-Palmer Quarterly, 61(2), 213-235.
Smith, T. R., Langenbacher, M., Kudlac, C., & Fera, A. G. (2013). Deviant reactions to the college pressure cooker: A test of general strain theory on undergraduate students in the United States. International Journal of Criminal Justice Sciences, 8(2).