پورمحسنی، فرشته؛ وفائی، مریم و آزادفلاح، پرویز. (1383). تأثیر بازیهای رایانهای بر توانایی چرخش ذهنی نوجوانان. تازههای علوم شناختی، سال 6. شماره 3، صص 75-84
دوران، بهناز؛ آزادفلاح، پرویز و اژهای، جواد. (1381). بررسی رابطه بازیهای رایانهای و مهارتهای اجتماعی نوجوانان. مجله روانشناسی، دوره 6، شماره 1 (پیاپی 21)، صص 4-17
ضرغامی، سعید؛ عطاران، محمد؛ نقیبزاده، میرعبدالحسین و باقری، خسرو. (1386). بررسی دیدگاههای فلسفی دربارۀ نسبت فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 19، سال ششم
عبدی، اکبر؛ عربانیدانا، علی؛ حاتمی، جواد و پرند، اکرم. (1393). اثربخشی بازیهای رایانهای شناختی بر بهبود حافظۀ کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی در کودکان مبتلا به ADHD. فصلنامۀ کودکان استثنائی، سال 14، شماره 1، صص 19-33
قاسمی ولاشانی، هادی. (۱۳۹۵). فراتحلیل تأثیر بازیهای رایانهای بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان. دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، اصفهان، دانشگاه اصفهان - بنیاد ملی بازیهای رایانهای
کریمیان بافقی، بتول؛ علیپور، احمد؛ زارع، حسین و نهروانیان، پروانه. (1389). تواناییهای شناختی (تمرکز، حل مسئله، حافظه آشکار و نا آشکار) افراد معتاد و سالم. فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی. چاپ یازدهم، صص 469-489
کیان، مریم. (۱۳۹۴). تحلیل برنامه درسی پنهان بازیهای رایانهای و اثرات آن بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان، اولین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، اصفهان، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، دانشگاه اصفهان
مهرمحمدی، محمود. (1383) برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مشهد: به نشر
نجاتی، وحید. (1392). پرسشنامۀ تواناییهای شناختی: طراحی و بررسی خصوصیات روانسنجی. تازههای علوم شناختی، سال 15، شماره 2، صص 10-19
Affonso, B. (1999). Is the Internet affecting the social skills of our children. Reno, NV: University of Nevada.
Alloway, T. P. (2009). Working memory, but not IQ, predicts subsequent learning in children with learning difficulties. European Journal of Psychological Assessment, 25(2), 92-98.
Alloway, T. P. (2009). Working memory, but not IQ, predicts subsequent learning in children with learning difficulties. European Journal of Psychological Assessment, 25(2), 92-98.
Cargin, J. W., Maruff, P., Collie, A., & Masters, C. (2006). Mild memory impairment in healthy older adults is distinct from normal aging. Brain and cognition, 60(2), 146-155.
Ducheneaut, N., & Moore, R. J. (2005). More than just ‘XP’: learning social skills in massively multiplayer online games. Interactive Technology and Smart Education, 2(2), 89-100.
Dukas, R. (2004). Evolutionary biology of animal cognition. Annu. Rev. Ecol. Evol. Syst., 35, 347-374.
Gathercole, S. E., Alloway, T. P., Willis, C., & Adams, A. M. (2006). Working memory in children with reading disabilities. Journal of experimental child psychology, 93(3), 265-281.
Gibson, D. (2003). Network-based assessment in education. Contemporary Issues in Tech-nology and Teacher Education, 3(3), 310-323.
Holekamp, K. E., Sakai, S. T., & Lundrigan, B. L. (2007). Social intelligence in the spotted hyena (Crocuta crocuta). Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 362(1480), 523-538.
Inderbitzen, H. M., & Foster, S. L. (1992). The teenage inventory of social skills: Development, reliability, and validity. Psychological Assessment, 4(4), 451.
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge university press.
McConnell, D. (2014). Implementing computing supported cooperative learning. Routledge.
Morrison, M., & Krugman, D. M. (2001). A look at mass and computer mediated technologies: Understanding the roles of television and computers in the home. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 45(1), 135-161.
Palloff, R. M., & Pratt, K. (2003). The virtual student: A profile and guide to working with online learners. John Wiley & Sons.
Palloff, R. M., & Pratt, K. (2003). The virtual student: A profile and guide to working with online learners. John Wiley & Sons.
Salen, K., Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. (Eds.). (2006). The game design reader: A rules of play anthology. MIT press.
Steinkuehler, C. A. (2004, June). Learning in massively multiplayer online games. In Proceedings of the 6th international conference on Learning sciences (pp. 521-528). International Society of the Learning Sciences.
Strogatz, S. (2004). Sync: The emerging science of spontaneous order. Penguin UK.
Tannock, R., Ickowicz, A., & Schachar, R. (1995). Differential effects of methylphenidate on working memory in ADHD children with and without comorbid anxiety. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 34(7), 886-896.
Vygotsky, L. S. (1980). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard university press.
Whitton, N. (2009). Learning with digital games: A practical guide to engaging students in higher education. Routledge.
Wilson, B. G. (1996). Constructivist learning environments: Case studies in instructional design. Educational Technology.