احمدی گل، جعفر و رستگارپور، حسن. (1395). تأثیر الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آی ای بر یادگیری و یادداری درس اپیدمیولوژی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجله پژوهشهای تربیتی،32، 117-131.
بورقانی فراهانی، المیرا و فتوحی، فرانک. (۱۳۹۳). واقعیت افزوده در تلفنهای هوشمند اپلیکیشن ها، چالشها و مسیر آینده، اولین همایش ملی پژوهشهای مهندسی رایانه، تهران، مرکز توسعه پایدار علم و صنعت فرزین.
بهشتی راد، محمد؛ حسینی، سیدجمال و سخاوت، یونس. (۱۳۹۵). بررسی و مقایسه تجربه کاربری کنترلکنندههای بصری و حرکتی در بازیهای واقعیت افزوده مبتنی بر تلفنهای هوشمند، دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، اصفهان، دانشگاه اصفهان - بنیاد ملی بازیهای رایانهای.
جعفری سیسی، میلاد؛ ساکیان محمدی، حسام؛ پیربابایی، عرفان و علیزاده اشرفی، بهنام. (۱۳۹۶). بررسی قابلیت فنآوری واقعیت افزوده در توانمندسازی و بازیوارسازی محتوای کتب درسی از طریق شبیهسازی تعاملی محتوا، کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال؛ گرایشها، فناوریها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازیهای رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران.
حسینی نسب، سید داوود و لطف الهی، مهری. (1393). بررسی اثربخشی تکنیک خلاقیت بر پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی در دانش آموزان دختر سال اول متوسطه ناحیه دو تبریز، نشریه علمی –پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 27، 23-37.
خاک نژاد، حسین. (1393). پایان نامه کارشناسی ارشد تأثیر چندرسانهای آموزشی مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل بر یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس کار و فناوری پایه هفتم، دانشگاه علامه طباطبایی.
خالقی، علی و افراسیابی، آزاده. (1394). واقعیت افزوده و تأثیر آن بر آموزش»، اولین همایش بینالمللی نوآوری و تحقیق در هنر و علوم انسانی، استانبول، موسسه سفیران فرهنگی مبین.
دارابی، سلمان؛ نیستانی، محمدرضا و میرزاییفر، داود. (1392). بررسی مقایسهای میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژی کد (توسعه پایدار) آموزشوپرورش شهرهای اصفهان و کرمانشاه، دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی،2(4)،101-136.
زارعی زوارکی، اسمعیل. (1390). طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری با رویکرد تلفیقی: نقدی بر مدلهای پیشین و ارائه مدلی نوین در این زمینه، فصلنامه روانشناسی تربیتی،24(8)،27-48.
زارعی، حسین؛ سخاوت، یونس و روحی، صمد. (۱۳۹۴). افزایش حس غوطهوری در بازیهای مبتنی بر تلفنهای هوشمند با استفاده از واقعیت افزوده»، اولین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها، اصفهان، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، دانشگاه اصفهان.
سیف، علی اکبر. (1396). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، چاپ 8. تهران، نشر دوران.
شعبانی، حسن. (1394). روش تدریس پیشرفته. چاپ 9، تهران، انتشارات سمت.
غفاری، عباس؛ نعمانی، پوریا؛ فلاح، جلال و جعفرزاده رومیانی، پوریا. (۱۳۹۵). طراحی کاربرد آموزش حروف الفبای انگلیسی با استفاده از بازی واقعیت افزوده کودکان 5 الی 8 سال، دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، اصفهان، دانشگاه اصفهان - بنیاد ملی بازیهای رایانهای.
کاجی اصفهانی، صالح؛ مدنی، رامین و راستی، جواد. (1395). بررسی کاربرد فناوری واقعیت افزوده جهت ارائه الگوی طراحی عوامل کالبدی- فضایی، دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها
مهدوی، محمدرضا و امیرتیموری، محمدحسن. (1390). بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیستشناسی سال اول دبیرستان، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی،6(2)،141-152.
مهدوی، محمدرضا و امیرتیموری، محمدحسن. (۱۳۹۰). بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزاء) بر میزان یادگیری و یادداری در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان»، فصلنامه روانشناسی تربیت،7(20).
میرمعینی، سمیه سادات؛ بالغیزاده، سوسن و عسگری، افسانه. (1396). واقعیت افزوده و نقش آن در آموزش ریاضیات»، کنفرانس پانزدهم آموزش ریاضی ایران،2 (1004).
نوروزی، داریوش و رضوی، سید عباس. (1395). مبانی طراحی آموزشی، چاپ ششم، تهران، سمت.
نوروزی، داریوش؛ ضامنی، فرشید و شرف زاده، سهیلا. (1393). تأثیر بهکارگیری نرمافزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن گرایی)، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،4(3)،23 -5.
Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators & Virtual Environments, 6(4), 355-385.
Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., & MacIntyre, B. (2001). Recent advances in augmented reality. IEEE computer graphics and applications, 21(6), 34-47.
Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., & Graf, S. (2014). Augmented reality trends in education: a systematic review of research and applications.
Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., & Graf, S. (2014). Augmented reality trends in education: a systematic review of research and applications.
Beder, P. (2012). Language Learning Via an Android Augmented Reality System.
Bower, M., Howe, C., McCredie, N., Robinson, A., & Grover, D. (2014). Augmented Reality in education–cases, places and potentials. Educational Media International, 51(1), 1-15.
Cakir, O. (2012). Students’ self confidence and attitude regarding computer: an international analysis based on computer availability and gender factor. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1017-1022.
Cheng, K. H., & Tsai, C. C. (2013). Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of science education and technology, 22(4), 449-462.
Farooq, M. S., Chaudhry, A. H., Shafiq, M., & Berhanu, G. (2011). Factors affecting students’ quality of academic performance: a case of secondary school level. Journal of quality and technology management, 7(2), 1-14.
Fernandez, M. (2017). Augmented Virtual Reality: How to Improve Education Systems. Higher Learning Research Communications, 7(1), 1-15.
Gavish, N., Gutiérrez, T., Webel, S., Rodríguez, J., Peveri, M., Bockholt, U., & Tecchia, F. (2015). Evaluating virtual reality and augmented reality training for industrial maintenance and assembly tasks. Interactive Learning Environments, 23(6), 778-798.
Grabe, M. & Grabe, C. (2007) (5th Ed.) Integrating technology for meaningful learning. Boston: Houghton Mifflin Company.
Ibáñez, M. B., Di Serio, Á., Villarán, D., & Kloos, C. D. (2014). Experimenting with electromagnetism using augmented reality: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computers & Education, 71, 1-13.
Kesim, M., & Ozarslan, Y. (2012). Augmented reality in education: current technologies and the potential for education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 297-302.
Lemlech, J. K. (1994). Curriculum and instructional methods for the elementary and middle school. Macmillan.
Maier, P., Tönnis, M., & Klinker, G. (2009, May). Augmented Reality for teaching spatial relations. In Conference of the International Journal of Arts & Sciences, Toronto (pp. 1-8).
Merrill, M. D., & ID₂ Research Group. (1996). Instructional transaction theory: Instructional design based on knowledge objects. Educational Technology, 30-37.
Moore, M. G., & Keegan, D. (1993). Theoretical principles of distance education. Theoretical principles of distance education, 22-39.
Ramya, G., & Madhumathi, P. (2017). Adopting Augmented Reality for English Language Teaching and Learning. Language in India, 17(7).
Reigeluth, C. M., & Carr-Chellman, A. A. (Eds.). (2009). Instructional-design theories and models, volume III: Building a common knowledge base. Routledge.
Revenhorn, K., & Jansén, P. (2018). Augmented reality och dess pedagogiska implikationer: en analys baserad på ett sociokulturellt perspektiv.
Skolverket. 2017. Få syn på digitaliseringen på gymnasial nivå- ett kommentarmaterial för gymnasi eskolan gymnasiesärskolan samt komvux och sä rvux p å gymnasial nivå. Hämtad från skolverket.se https://www.skolverket.se/om- skolverket/publikationer/visa- enskild publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2 Fwpubext%2Ftrycksak%2FRecord%3Fk%3D3784
Tezcan, H., & Yılmaz, Ü. (2003). Success with the traditional teaching method of teaching chemistry, computer animations and effects of the conceptual. Pamukkale University Journal of Education, 14, 18- 32