• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه روان شناسی تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1396)
دوره دوره 12 (1395)
دوره دوره 11 (1394)
دوره دوره 10 (1393)
دوره دوره 9 (1392)
دوره دوره 8 (1391)
دوره دوره 7 (1390)
دوره دوره 6 (1389)
دوره دوره 5 (1388)
دوره دوره 4 (1387)
دوره دوره 3 (1386)
دوره دوره 2 (1385)
شماره شماره 6
شماره شماره 5
شماره شماره 4
شماره شماره 3
دوره دوره 1 (1384)
اکبری عیدگاهی, احمد, کرامتی, محمدرضا. (1385). رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 2(6), 27-50. doi: 10.22054/jep.2007.5994
احمد اکبری عیدگاهی; محمدرضا کرامتی. "رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی". فصلنامه روان شناسی تربیتی, 2, 6, 1385, 27-50. doi: 10.22054/jep.2007.5994
اکبری عیدگاهی, احمد, کرامتی, محمدرضا. (1385). 'رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی', فصلنامه روان شناسی تربیتی, 2(6), pp. 27-50. doi: 10.22054/jep.2007.5994
اکبری عیدگاهی, احمد, کرامتی, محمدرضا. رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 1385; 2(6): 27-50. doi: 10.22054/jep.2007.5994

رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی

مقاله 2، دوره 2، شماره 6، زمستان 1385، صفحه 27-50  XML اصل مقاله (4951 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2007.5994
نویسندگان
احمد اکبری عیدگاهی1؛ محمدرضا کرامتی2
1دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی
2استادیار دانشگاه تهران
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان مشارکت معلمان در امور مختلف آموزشگاه و میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گوناگون کلاسی انجام شد. روش پژوهش از نوع زمینه یابی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سنجش سبک مدیریت مدیران و فرم مصاحبه سازمان یافته و به منظور تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون مقایسه دو میانگین مستقل استفاده گردید نتایج نشان داد که بین میزان مشارکت دادن معلمان در تصمیم گیری ها و واگذاری بخشی از اختیارات به آنان از جانب مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درس رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. به علاوه یافته ها حاکی از آن بود که بین میزان انعطاف پذیری مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درسی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین نوع جنسیت و سابقه مدیریتی مدیران با استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی تفاوت معناداری مشاهده نگردید.
کلیدواژه ها
مشارکت؛ تصمیم گیری؛ انعطاف پذیری؛ تفویض اختیار؛ یادگیری مشارکتی؛ مدیریت مشارکتی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 579
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 461
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.