نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز سقز
2 عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
کلیدواژهها
امینی، شهریار .(1382). بررسی نقش خودکارآمدی، خودتنظیمی و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان، رشته علوم تجربی شهرستان شهرکرد. (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم.
بیابانگرد، اسماعیل .(1384). روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان (چاپ هشتم). تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
رحمانی، خدامراد .(1380). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی در درس تاریخ و ریاضی در میان دانشآموزان نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر شیراز. (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
زارع زاده، کمال .(1383). مقایسه خودکارآمدی و خلاقیت در دانشآموزان کاربر اینترنت و غیر کاربر. (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم.
علی اقدم، اصغر .(1387). اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری در گرایش هدف و خود تنظیمی دانشآموزان پایة اول دوره متوسطه. (رساله دکتری). دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
کدیور، پروین .(1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی، و هوش در پیشرفت درسی دانشآموزان به منظور الگویی برای یادگیری بهینه. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
میرسمیعی، مرضیه .(1385). بررسی رابطه خودکارآمدی، حمایت اجتماعی، و اضطراب امتحان با سلامت روان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبائی. (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
هرگنهان، بی. آر و السون، متیو اچ .(1382). مقدمه ای بر نظریه های یادگیری (ترجمه علی اکبر سیف). تهران: نشر دوران( تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2001).
Vygotsky, L. S. (1981). The genesis of higher mental functions. In J.V. Wertsch (Ed. & trans.) The concept of activity in Soviet psychology (pp. 144-188). Armonk, NY: M. E. Sharpe. 230
Wertsch, J. V. (1979). From social interaction to higher psychological process: A clarification and application of Vygotsky’s theory. Human Development, 22, 122.
Wolters, C. A. (1999). The relationship between high school students’ motivational regulation and their use of learning strategies, effort, and classroom performance. Learning and Individual Differences, 11, 281-299. 231