افزایش اثربخشی برنامه درسی مهارت های زندگی از طریق خلق محیط های یادگیری سازنده گرا (مورد مهارت مدیریت خشم)

مرتضی کرمی؛ مجتبی تجری

دوره 9، شماره 29 ، مهر 1392، ، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6099

چکیده
  با نظر به اهمیت آموزش و برنامه درسی مهارت های زندگی و مدیریت خشم به عنوان یکی از این مهارت ها، مطالعه حاضر با هدف مقایسه دو شیوه آموزش به روش سازنده گراییو شیوه فعلی (تدوین یافته توسط سازمان بهزیستی کشور) و کنترل خشم صورت گرفت. آزمایشی، با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده و جامعه آماری شامل دانشجویانی می باشد که در دوره های مدیریت ...  بیشتر

بررسی اصول روابط بین فردی براساس آموزه های اخلاقی- اجتماعی سوره حجرات و مدل یابی محتوایی از این آموزه ها

مرتضی کرمی؛ سیدصدرالدین شریعتی

دوره 9، شماره 29 ، مهر 1392، ، صفحه 135-173

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6105

چکیده
  پژوهش حاضر به منظور استنباط اصول روابط بین فردی براساس آموزه های اخلاقی- اجتماعی سوره حجرات صورت گرفته است. این تحقیق از نوع کاربردی بوده و روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش، توصیفی از. شیوه گردآوری اطلاعات نیز به صورت کتابخانه ای بوده است. یافته های تحقیق شامل اصول ارتباط بین فردی: مانند توجه به جایگاه مخاطب (سلسله مراتب اجتماعی)، ...  بیشتر