Document Type : Research Paper

Authors

Abstract

n the research reported here in, the educator training programs in Iran, Australia, Canada and Britain were compared and contrasted. In this report, initially the developmental path of the current program in Iran is critically reviewed, the policies and initiatives taken are explained and the major problems that the educator training center is currently facing are delineated. Then, the status of educator training programs in Canada, Britain and Australia are outlined in such a way that comparing and contrasting them with the Iranian program. Finally, based on the results of the comparison applicable strategies are suggested in order to remedy the current problems in Iranian early childhood educators training programs. It is hoped that the findings are utilized by the educational planners as establishment of a good educator training program. It is hoped that the findings are utilized by the program plays a pivotal role in any reform in the educational system of the country.

Keywords

آقازاده، احمد. (1382). روش شناسی و تاریخ تحول دانش آموزش و پرورش تطبیقی و بین الملل. تهران: انتشارات نسل نیکان.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دفتر تحقیقات و برنامه ریزی و تألیف کتب درسی. کتاب روش و محتوای آموزشی در مراکز آموزشی قبل از دبستان. جلد اول، سال 1366.
مفیدی، فرخنده. (1372). شناخت آموزش و پرورش پیش از دبستان و اثرات آن در دنیای کودکان امروز. فصلنامه ی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت (دوره جدید شماره 1و2 صص 92-82).
مفیدی، فرخنده. (1378). عملکرد مربی،بازتاب واقعی مراکز پیش دبستانی.از سری مقالات اولین کنگره علمی پیش دبستانی، انتشارات یونیسف (1380).
مفیدی، فرخنده. ( 1383). آموزش و پرورش دبستانی وپیش دبستانی. تهران: دانشگاه پیام نور.
مفیدی، فرخنده. (1384). مدیریت مراکز پیش دبستانی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
 
سایت نظام آموزشی ایران
http://www.iranculture.org/research/edupol/countries.php?c=Iran
سایت وزارت علوم،تحقیقات و فناوری
http://www.uswr.ac.ir/preschool/faaliyat1.htm
 
منابع انگلیسی
Boyd, B. (1993). Transforming teacher staff development. Education information .
Robitaille, D. f. & et. al. (1993). Curriculum frameworks for mathematics and science. Vancouver : pacific education .press