Document Type : Research Paper

Author

Abstract

The purpose of this research was to study of Ph.D instructional technology program at global level in order to designing a comprehensive plan for Allameh Tabatabaii University. The important questions of the study were: What are objectives and necessaries of Ph.D instructional technology program at global level and how it dons? How we can design a comprehensive plan of Ph.D instructional technology program for Allameh Tabatabaii University? In order to study global experiences in this area, some of the high rank universities selected and studied their educational programs. So, according to review of global situations, a questionnaire designed and applied on Iranian instructional technology teachers and experts. By analytical and descriptive methods, a suitable program designed for instructional technology in Ph.D. level of this subject.                  

Keywords

احدیان، محمد. (1380). مقدمات تکنولوژی آموزشی (چاپ بیست ویکم). تهران: نشر و تبلیغ بشری.
آیین­نامه دوره دکتری. مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و­ فناوری (در تاریخ 27/1/1384).
برنامه دوره دکتری رشته سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی(مصوب14/10/83).
برنامه دوره دکتری رشته­های فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه­ریزی درسی(مصوب نود و ششمین جلسه شورایعالی برنامه­ریزی در تاریخ 11/7/1366).
بیابانگرد، اسماعیل. (1384).روش­های تحقیق در روان­شناسی و علوم تربیتی.تهران: نشر دوران.
سرمد،زهره؛ بازرگان،عباس؛ حجازی،الهه.(1379).روش­های تحقیق در علوم رفتاری (چاپ چهارم). تهران: انتشارات آگاه.
دلاور،علی.(1382). مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
زارعی زوارکی،اسماعیل.(1385). بررسی دوره دکتری تکنولوژی آموزشی در سطح جهانی و ارائه برنامه­ای جامع جهت راه اندازی این دوره در دانشگاه علامه طباطبایی. گزارش تحقیقاتی درون دانشکده­ای در دانشگاه علامه طباطبایی.
زارعی زوارکی،اسماعیل.(1386). بررسی تحلیلی برنامۀ درسی دوره کارشناسی­ارشد تکنولوژی آموزشی جهت ارائه برنامه­ای مناسب. گزارش تحقیقاتی درون دانشکده­ای در دانشگاه علامه طباطبایی.
فردانش،هاشم.(1382). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی(چاپ پنجم). تهران: سمت.
گریسون، دی آر و تری، آندرسون. (2003). یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم (مبانی نظری و عملی). ترجمه زارعی زوارکی، اسماعیل و صفایی موحد، سعید (1384). تهران: انتشارات علوم و فنون.
 
Doctoral program of University of Houston In Instructional Technology:College of Education. Available on:http://www.coe.uh.edu.
Doctoral program of Indiana University In Instructional Systems Technology. Available on: http://education.indiana.edu.
Doctoral program of Ohio University In Instructional Technology: College of Education. Available on: http://www.ohio.edu/.
Doctoral program of Texas A&M University in Educational Technology. Available on:http://www.coe.tamu.edu/~edtc/edtc/indexf.htm.
Doctoral program of university of Calgary in Educational Technology. Available on:  http://www.educ.ucalgary.ca/gder/htdocs/courses.
The Association for Educational Communications and Technology. Curricula data of degree programs in educational technology.Available on:
http://www.aect.org/Curricula/.
The Ph.D. program in Instructional Technology in University of Georgia. Available on: http://www.coe.uga.edu/epit/it/ .
San Diego State University.Available on:http://edweb.sdsu.edu/doc/doctoral.htm.
 Purdue University. Available on:http://www.edci.purdue.edu/et/phd.html.
Doctor of Education (EdD) in Instructional Technology. University of Wyoming. Available on: http://www.uwyo.edu/alt/