روانشناسی یادگیری
بررسی رابطه ساختاری (تدوین مدل) تفکر انتقادی براساس سبک های یادگیری و نقش میانجی فراشناخت

محمد باقر مجیدیان فرد؛ مژگان محمدی مهر؛ مرتضی نجیمی

دوره 14، شماره 50 ، دی 1397، ، صفحه 155-169

https://doi.org/10.22054/jep.2019.37802.2503

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی رابطه ساختاری (تدوین مدل) تفکر انتقادی بر اساس، سبک‌های یادگیری و میانجیگری فراشناخت در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش بود.این مطالعه به روش کمی و از نوع همبستگی انجام شد. شرکت کنندگان شامل 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش بودند؛ نمونه‌گیری به شیوه تصادفی طبقه‌ای انجام گرفت. ابزار گردآوری ...  بیشتر

اثر توجه، سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار

عبدالله معتمدی؛ مریم شاهنده

دوره 7، شماره 22 ، دی 1390، ، صفحه 43-64

https://doi.org/10.22054/jep.2012.6056

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی اثر توجه، سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار بود. به این منظور 200 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشگاه پیام نور مرکز اهواز با روش نمونه گیری تصادفی براساس لیست اسامی دانشجویان هر رشته/ گرایش انتخاب شدند. این پژوهش نوعی مطالعه تجربی به روش طرح مربع بودن بود. که اجرای ...  بیشتر