آ

  • آیتی، محسن الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصی‌سازی یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]

  • آقایی، اصغر اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]

  • آیینه وند، صادقه نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]

  • آهنچیان، محمدرضا شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]

ا

  • ابراهیمی قوام، صغری الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام‌العمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]

  • ابراهیمی قوام، صغری تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]

  • ابریشمی زاده، بی بی نعیمه اثربخشی آموزش از طریق فلش کارت‌های مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]

  • ابوالمعالی الحسینی، خدیجه مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های معنوی و مهارت‌های شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]

  • ازادی ده بیدی، فاطمه نقش واسطه‌ای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیب‌زای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]

  • استاجی، معصومه خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]

  • اسمعیلی گوجار، صلاح نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]

  • افشین، سید علی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]

  • امینی فسخودی، عارفه خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]

ب

  • باباخانی، نرگس تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]

  • باقریان فر، مصطفی شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]

  • باقری فاروجی، محترم مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]

  • باقری نوعپرست، خسرو شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانش‌آموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]

  • بیانی، علی اصغر طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]

  • برقی، عیسی اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]

  • برهمن، مریم رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطه‌ای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]

  • بنی عامریان، سارا نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]

  • بهشتی، سعید مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]

پ

  • پیرخائفی، علیرضا اثر‌بخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفت‌تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]

  • پورروستایی، سعید تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]

  • پورقربان گورابی، فائزه تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]

ت

  • تراهی، رقیه نقش واسطه ‏گری ابعاد شخصیت اصیل در ارتباط بین ادراک از جو مدرسه با بهزیستی‏ تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 31-54]

  • تلافی داریانی، فاطمه تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانش‌آموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]

ج

  • جانباز لیلی، صفیه تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]

  • جعفرزاده، محمدرحیم نقش واسطه ‏گری ابعاد شخصیت اصیل در ارتباط بین ادراک از جو مدرسه با بهزیستی‏ تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 31-54]

ح

  • حاج حسینی، منصوره الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌‌ای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]

  • حاجی یخچالی، علیرضا اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]

  • حبیب زاده، اصحاب الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام‌العمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]

  • حیدری، جمشید تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]

  • حسینی، محمد علی ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]

  • حسنی جعفری، فتانه ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 225-247]

  • حسینچاری، مسعود نقش واسطه‌ای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیب‌زای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]

  • حسن زاده، روح اله مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]

  • حسنوند، فضل الله تبیین مدل ساختاری شادکامی معلمان بر اساس خردمندی و بخشش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 93-119]

  • حقوقی، رویا اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانش‌آموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]

خ

  • خامسان، احمد الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصی‌سازی یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]

  • خرمائی، فرهاد نقش واسطه‌ای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیب‌زای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]

د

  • دانش پایه، مسلم تبیین مدل ساختاری شادکامی معلمان بر اساس خردمندی و بخشش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 93-119]

  • درخشان، معراج باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]

  • دلاور، علی طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد سازنده‌گرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]

  • دلاور، علی نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]

  • دهقانی، یوسف اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]

  • دوقی، لیلا مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]

ذ

  • ذوقی، لیلا تاثیر بازی‌های آموزشی-ورزشی و حرکات ریتمیک بر مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 375-404]

ر

  • رجبی نژاد، مریم تاثیر بازی‌های آموزشی-ورزشی و حرکات ریتمیک بر مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 375-404]

  • ریحانی، محمدباقر باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]

  • رضایی، صادق شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانش‌آموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]

ز

  • زارعی، رقیه باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]

  • زارعی، لیلا بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک ‏های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش ‏آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]

  • زارعی زوارکی، اسماعیل طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد سازنده‌گرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]

س

  • سجادی، سید علی ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]

  • سعادتی شامیر، ابوطالب شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانش‌آموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]

  • سلحشور، احمد مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]

  • سلیمی بجستانی، حسین طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانش‌آموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]

ش

  • شیخ الاسلامی، علی اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانش‌آموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]

  • شیخ‌الاسلامی، راضیه نقش واسطه‌ای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیب‌زای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]

  • شریعتی، سیدصدرالدین مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]

  • شریعت باقری، محمدمهدی مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]

  • شریعت نیا، کاظم طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]

  • شریفی، مسعود رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]

  • شریفی، مسعود اثربخشی گشتالت‌درمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]

  • شیروانی شیری، علی بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک ‏های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش ‏آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]

  • شفیعی، مریم باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]

  • شکری، امید رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]

  • شکری، امید اثربخشی گشتالت‌درمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]

  • شهنی ییلاق، منیجه اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]

ص

  • صاحب یار، حافظ اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]

  • صادقی، عباس تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]

  • صداقتی فرد، مجتبی اثر‌بخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفت‌تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]

  • صدری، محمدرضا اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]

  • صفری، سهیلا بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]

ع

  • عابدی، احمد بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]

  • عبدی ورمزان، مراد ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 225-247]

  • عزیزی شمامی، مصطفی بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]

  • عسگری، محمد طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانش‌آموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]

  • عظیمی، صابر طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد سازنده‌گرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]

  • عظیمی گروسی، صمد طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]

  • علی آبادی، خدیجه تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]

  • علیزاده، علی راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشته‌های زبان‌های خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]

  • علیزاده، محسن باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]

  • عینی پور، جواد الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام‌العمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]

غ

  • غلامعلی لواسانی، مسعود الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌‌ای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]

ف

  • فتحی، جلیل خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]

  • فتح آبادی، جلیل رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]

  • فرازجا، مهدی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]

  • فرامرزی، سالار بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]

  • فیروزکوهی برنج آبادی، مجید طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]

  • فکوری حاجی یار، حسین طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]

ق

  • قاسمی ارگنه، محمد طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]

  • قاسم تبار، سید امیر اثربخشی آموزش از طریق فلش کارت‌های مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]

  • قاسم تبار، سید عبدالله اثربخشی آموزش از طریق فلش کارت‌های مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]

  • قدم پور، عزت اله تبیین مدل ساختاری شادکامی معلمان بر اساس خردمندی و بخشش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 93-119]

  • قدم پور، عزت اله مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]

  • قدم پور، عزت اله اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر خرم‌آباد [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 131-144]

  • قربانی، مریم راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشته‌های زبان‌های خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]

  • قره مشک غراوی، ابراهیم بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]

  • قمری گیوی، حسین اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانش‌آموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]

  • قورچیان، نادرقلی ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]

ک

  • کاظمیان مقدم، کبری رابطه علّی سبک های دلبستگی (ایمن، ناایمن و اجتنابی)، خودکارآمدی و خوشبینی با رضایت از زندگی از طریق میانجی گری استقلال عاطفی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 317-352]

  • کامیابی گل، عطیه راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشته‌های زبان‌های خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]

  • کشاورزی، اعظم مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های معنوی و مهارت‌های شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]

  • کلانتر هرمزی، آتوسا طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانش‌آموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]

  • کهربائی کلخوران علیا، محمد اثربخشی گشتالت‌درمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]

گ

  • گیلیام، لورا اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]

  • گل پرور، فرشته تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]

  • گل پرور، محسن اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]

  • گل محمدنژاد، غلامرضا اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]

  • گودرزی، ابوالفضل تاثیر بازی‌های آموزشی-ورزشی و حرکات ریتمیک بر مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 375-404]

ل

  • لطفی کاشانی، فرح تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]

م

  • مجدبان، نگین اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]

  • مجیدی قهرودی، نسیم نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]

  • مذبوحی، سعید تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانش‌آموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]

  • مرادی، زیبا رابطه علّی سبک های دلبستگی (ایمن، ناایمن و اجتنابی)، خودکارآمدی و خوشبینی با رضایت از زندگی از طریق میانجی گری استقلال عاطفی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 317-352]

  • میریانی، سجاد تبیین مدل ساختاری شادکامی معلمان بر اساس خردمندی و بخشش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 93-119]

  • مردعلی، لیلا اثر‌بخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفت‌تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]

  • میرعرب رضی، حلیمه طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]

  • میرعرب رضی، رضا بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]

  • مظفری، افسانه نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]

  • مکتبی، غلامحسین اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]

  • منصوری، لیلا مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]

  • منصوری، لیلا اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]

  • موسوی، سید امین تأثیر منطقه‌بندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبه‌بندی آزمودنی‌ها در آزمون‌های بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]

  • موسیوند، محبوبه رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطه‌ای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]

ن

  • نادری، فاطمه الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصی‌سازی یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]

  • نصیری، اکبر رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]

  • نصر اصفهانی، احمدرضا شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]

  • نظری، مرتضی شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانش‌آموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]

  • نیکخو، فاطمه طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]

  • نیلی احمدآبادی، محمدرضا طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد سازنده‌گرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]

ه

  • هاشمیان، کیانوش مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های معنوی و مهارت‌های شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]

  • هدایتی، الهه الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌‌ای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]

  • هزاردستان، فائزه طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانش‌آموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]

ی

  • یونسی، جلیل تأثیر منطقه‌بندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبه‌بندی آزمودنی‌ها در آزمون‌های بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]

login