%0 Journal Article %T بررسی تأثیر وبلاگ بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی %J فصلنامه روان شناسی تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-3183 %A مهدوی نسب, یوسف %A علی آبادی, خدیجه %D 2014 %\ 03/21/2014 %V 10 %N 31 %P 191-209 %! بررسی تأثیر وبلاگ بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی %K وبلاگ %K یادگیری مشارکتی %K وبلاگ آموزشی %R %X در این پژوهش به تأثیر استفاده از وبلاگ به عنوان ابزاری برای یادگیری مشارکتی پرداخته شده است. آزمودنی‌های این پژوهش 37 نفر از دانشجویان ترم 2کارشناسی مدیریّت آموزشی سال 89-90 دانشگاه علامه طباطبائی که واحد مقدمات تکنولوژی آموزشی را می‌گذراندند بودند. این پژوهش با روش تک آزمودنی انجام گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه یادگیری مشارکتی بود. داده‌های تحقیق با روشتی تک نمونه ای مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از وبلاگ به عنوان ابزاری برای یادگیری مشارکتی به طور معناداری بر یادگیری مشارکتی و تمام مولفه‌های آن(وابستگی متقابل مثبت، مسئولیت پذیری فردی، پردازش گروهی، مهارت اجتماعی، تعامل) موثر است. در پایان هم راهکارها و پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی استفاده از وبلاگ برای یادگیری و یادگیری مشارکتی ارئه شده است. %U https://jep.atu.ac.ir/article_629_efff1cb10fbba9a796a083be20d083e8.pdf