@article { author = {yazdanfar, mohsen and dortaj, fariborz}, title = {The Investigation of the Study Skill and Mathematics Learning Among the Students of Kerman Shahid Bahonar University}, journal = {Educational Psychology}, volume = {3}, number = {7}, pages = {133-152}, year = {2007}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {10.22054/jep.2007.6007}, abstract = {For the purpose of studying students' mathematics study skills in Shahid Bahonar University, the sample includes 150 students who were selected through randomization method. The questionnaire includes queries and has a total of micro tests that estimates factors. After performing and grade the questionnaire students were ranked by excellent, good and poor levels in the view of mathematics study skills. As well in this research the relationship between mathematics. Study skills' grade and demography characteristics such as sex and the field of study had been studied. The findings indicate that generally the mathematics study skills of the students are poor and the existence of a meaningful difference between the grade of males andfemales in the view of mathematics study skills. Moreover, it also displays a meaningful difference in the average of the students by different fields ofstudy considering some of the micro-tests.}, keywords = {Study Skills,Mathematics learning}, title_fa = {بررسی مهارت های مطالعه و یادگیری ریاضی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان}, abstract_fa = {به منظور بررسی مهارت های مطالعه ریاضی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ۱۵۰ آزمودنی به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و پرسشنامه مهارت های مطالعه ریاضی بر روی آنها اجرا گردید. پرسشنامه حاوی ۳۷ سؤال و در مجموع از ۶ خرده آزمون تشکیل شده که ۶ سازه را اندازه می گیرد. پس از اجرا و نمره گذاری پرسشنامه دانشجویان از نظر مهارت های مطالعه ریاضی سطح بندی شده و هر دانشجو در یکی از سطوح مهارت های مطالعه ریاضی ضعیف، خوب و عالی قرار گرفت. همچنین رابطه بین نمره مهارت های مطالعه ریاضی و ویژگی های جمعیت شناختی از قبیل جنسیت و رشته تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که در مجموع دانشجویان از مهارت های مطالعه ریاضی ضعیفی برخوردار می باشند، بین میانگین نمرات دختران و پسران در آزمون مهارت های مطالعه ریاضی تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین های دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی در برخی از خرده آزمون ها دارای تفاوت معنی داری می باشند.}, keywords_fa = {مهارت های مطالعه,یادگیری ریاضی}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_6007.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_6007_7f218bb36b81ec82e639b3707fa611a4.pdf} }