@article { author = {bandak, mosa and ملکی, حسن and عباسپور, عباس and ابراهیمی قوام, صغری}, title = {Investigating the Impact of Life Skills Training on Academic Self–efficacy}, journal = {Educational Psychology}, volume = {11}, number = {37}, pages = {19-33}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to investigate the impact of life skills training on academic self-efficacy. The study population consisted of all elementary school students in Boolbanabad city. The sampling method used in this study was random sampling. For data gathering, the academic self-efficacy questionnaire MJSES (1999), before and after life skills training, was distributed among the students. Content intended to train students in the life skills program was cognitive skills, how to record maintenance information, wise use of resources, self-esteem, resiliency, problem solving thinking. The data were analyzed by SPSS-19 software, using analysis of covariance. The results showed that life skills training can affect students’ academic self-efficacy. Because these skills increase their knowledge of learning how to be better able to remember information and therefore have less forgetfulness. Therefore, their self-concept and academic achievement will be positive.}, keywords = {academic self-efficacy,Life skills,students}, title_fa = {تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر خودکارامدی تحصیلی دانش آموزان}, abstract_fa = {چکیده:هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر بلبان آباد در سالتحصیلی 1392-1391می باشد. برای انتخاب نمونه از جامعه پژوهش، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه خود کارامدی تحصیلی MJSES (1999) بود که قبل وبعد از آموزش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان توزیع شد. محتوایی که برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفته شده بود شامل مهارت های برنامه ریزی وسازماندهی، بستر سازی یادگیری، مهارت های فراشناختی، نحوه ثبت ونگهداری اطلاعات، استفاده خردمندانه از منابع، عزت نفس، تاب آوری، تفکر نقادو حل مسئله بود.برای تجزیه وتحلیل داده ها وبرای حذف اثر پیش آزمون از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های زندگی بر خودکارامدی تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد. از آنجا که آموزش این مهارت ها به دانش آموزان باعث افزایش دانش آنها از شیوه یادگیری می شود، بهتر می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند ودر نتیجه فراموشی کمتری هم داشته باشند. با پیشرفت تحصیلی خود پنداره آنها نیز، مثبت خواهد شد. کلمات کلیدی: خود کارامدی تحصیلی، دانش آموزان، مهارت های زندگی}, keywords_fa = {خود کارامدی تحصیلی,دانش آموزان,مهارت های زندگی}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_3494.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_3494_e6746be479dd8c6391ed12f8e1faacd6.pdf} }