روانشناسی یادگیری
تأثیر بار شناختی برونزاد بر هزینه تکلیف و خودکارآمدی دانشجویان

سعیده زاهد؛ حسین کارشکی؛ پروین روشن قیاس

دوره 20، شماره 72 ، تیر 1403، ، صفحه 57-78

https://doi.org/10.22054/jep.2024.73598.3838

چکیده
  هدف مطالعه‌ی حاضر بررسی تأثیر بار شناختی برونزاد بر هزینه تکلیف درونی و خودکارآمدی در دانشجویان بود. طرح پژوهش نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل نابرابر و جامعه آماری شامل دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سال تحصیلی 1400-1401 بود. از این جامعه، 30 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به صورت ...  بیشتر