اثر بخشی الگوی تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک

حسین جعفری ثانی؛ حمیده پاک مهر

دوره 7، شماره 22 ، دی 1390، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/jep.2012.6054

چکیده
  بسیاری از دانش آموزان معتقدند درس فیزیک، یک موضوع انتزاعی است که یاد گرفتن آن مشکل می باشد. لذا باور فراگیران به توانایی خود در زمینه حل مسائل فیزیک یک ضرورت است. در این میان استفاده از راهبردهای یاددهی- یادگیری فعال، مورد تأکید بسیار می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل ...  بیشتر

مبانی و ویژگی های یک الگوی تدریس برای انواع دانش روش کاری

مسعود مرادی؛ هاشم فردانش

دوره 7، شماره 20 ، تیر 1390، ، صفحه 95-130

https://doi.org/10.22054/jep.2011.6036

چکیده
  از عناصر مهم نظام تعلیم و تربیت در کنار سایر عوامل نظام آموزشی، رویکردها، الگوها و روش های تدریس است. تدریس فعالیتی است که در کانون و نقطه تلافی همه عناصر آموزشی قرار دارد و مهمترین عملکرد معلم در کلاس درس محسوب می باشد که زمینه را برای یادگیری فراهم می سازد. تدریس فرایند تسهیل کننده یادگیری است. از آنجا که با هر روشی نمی توان هر موضوعی ...  بیشتر