اثر توجه، سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار

عبدالله معتمدی؛ مریم شاهنده

دوره 7، شماره 22 ، دی 1390، ، صفحه 43-64

https://doi.org/10.22054/jep.2012.6056

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی اثر توجه، سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار بود. به این منظور 200 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشگاه پیام نور مرکز اهواز با روش نمونه گیری تصادفی براساس لیست اسامی دانشجویان هر رشته/ گرایش انتخاب شدند. این پژوهش نوعی مطالعه تجربی به روش طرح مربع بودن بود. که اجرای ...  بیشتر

بررسی پردازش اطلاعات در زنان مبتلا به اختلال وسواس های فکری - عملی

هوشنگ زردشت؛ حبیب هادیان فرد

دوره 1، شماره 2 ، دی 1384، ، صفحه 35-54

https://doi.org/10.22054/jep.2006.5959

چکیده
  این تحقیق به منظور بررسی فرآیند پردازش اطلاعات در زنان وسواسی و بهنجار انجام شده است. ازاین رو سه جزء شناختی در فرآیند پردازش یعنی، توجه، حافظه و تفکر در یک گروه زنان وسواسی به طور قابل دسترسی با یک گروه زنان بهنجار که از لحاظ سن، جنس، و تحصیلات همتا شدند، با استفاده از آزمون های حافظه وکسلر (WMS) و آزمون فراخنای توجه (SOA) و آزمون تفکر و ...  بیشتر