نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان: دوره راهنمایی شهر تهران

محمد معتقد لاریجانی

دوره 10، شماره 31 ، فروردین 1393، ، صفحه 211-222

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران صورت گرفت. پژوهش از پس رویدادی بود. بدین منظور از بین کلیه دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران که در سال تحصیلی 87- 86 در مدارس این شهر مشغول به تحصیلی بودند 740  دانش آموز دختر و پسر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه ...  بیشتر

بررسی و مقایسه سازگاری تحصیلی دانشجویان سال اول تا چهارم دانشگاه و رابطه آن با حمایت اجتماعی خانواده و دوستان

مجید صفاری‏نیا؛ داوود هزاره‏ای

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1387، ، صفحه 1-15

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه سازگاری تحصیلی دانشجویان دختر سال اول تا چهارم و رابطه آن با حمایت اجتماعی خانواده و دوستان بوده است. بدین منظور 600 آزمودنی (150 آزمودنی از هر ورودی سالهای تحصیلی اول، دوم، سوم و چهارم) دانشگاه پیام نور تهران با استفاده از روش نمونه گیری خوشه‏ای انتخاب شده و مورد مطالعه قرار گرفتند. اندازه‏گیری متغیرهای ...  بیشتر

رابطه عملکرد خانواده با سرسختی روان‏شناختی دانش‌آموزان دبیرستان‏های شهر کنگاور

دکتر حیدر تورانی؛ صادق رشتیانی

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1387، ، صفحه 88-126

چکیده
  این پژوهش در زمینه بررسی«رابطه بین عملکرد خانواده با سرسختی روان‏شناختی دانش‌آموزان دوره سه‌ساله متوسطه شهر کنگاور » بوده و هدف آن شناخت عملکرد خانواده در تعیین رابطه عملکرد و ابعاد گوناگون آن با میزان سرسختی روان‏شناختی فرزندان می باشد. روش پژوهش‌ توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. . یافته‌های پژوهش حاکی از رابطه مثبت ...  بیشتر