نقش حرمت خود و مؤلفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی

محمود نجفی؛ غلامرضا دهشیری

دوره 7، شماره 22 ، اسفند 1390، ، صفحه 155-171

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2012.6060

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش حرمت خود و مؤلفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. نمونه پژوهش شامل 281 نفر (141 پسر و 140 دختر) بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به مقیاس تنهایی و حرمت خود کوپر اسمیت پاسخ دادند. نتایج نشان داد که حرمت خود و احساس تنهایی نقش معنی داری در پیشرفت تحصیلی دارند. همچنین ...  بیشتر