روانشناسی یادگیری
هنجاریابی و کفایت شاخص های روانسنجی پرسشنامه ی خطای شناختی (‏CEQ‏)‏ مردان و زنان

مهدی رحمانی ملک اباد؛ نورعلی فرخی؛ مینا تنهایی

دوره 20، شماره 71 ، فروردین 1403، ، صفحه 249-270

https://doi.org/10.22054/jep.2018.2995.1137

چکیده
  این مقاله به منظور هنجاریابی و بررسی کفایت شاخص‌های پرسشنامه‌ی خطای شناختی (CEQ) انجام گرفته است. این مقیاس دارای 24 سوال است و در دو کشور آلمان و آمریکا توسط لوفور و پاسل‏ در سال‌های 1981 و 2009 هنجار شده است و شامل 4 زیر مقیاس فاجعه-سازی، تعمیم افراطی، شخصی‌سازی و انتخاب انتزاعی می‌باشد. شیوه پژوهش از جهت اعتباریابی و هنجاریابی از نوع ...  بیشتر