ابعاد روان‌شناختی بیماری کووید 19 و آسیب‌های روانی ناشی از آن: مطالعه مروری نظام‌مند

محمد عسگری؛ ابوالفضل قدمی؛ هنگامه امینایی؛ ریحانه رضازاده

دوره 16، شماره 55 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 173-206

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2020.53307.3045

چکیده
  گسترش و شیوع کووید 19 منجر به قرنطینه شدن در خانه و بسته شدن بسیاری از مراکز تفریحی و آموزشی شد که سلامت روان مردم را به شکل منفی تحت تاثیر قرار داد. بنابراین هدف مطالعه حاضر بررسی ابعاد روان‌شناختی بیماری کرونا و آسیب‌های روانی ناشی از آن به روش مرور نظام‌مند بود. بدین صورت که مقالات چاپ شده در سال‌های میلادی 2019 تا 2020 در پایگاه‌های ...  بیشتر

روانشناسی یادگیری
اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان، پیشرفت تحصیلی و عملکرد کنکور داوطبان ورود به دانشگاه

محمد عسگری

دوره 15، شماره 51 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 175-194

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2019.30875.2190

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی - رفتاری بر اضطراب امتحان، پیشرفت تحصیلی و عملکرد کنکورِ دانش آموزان دختر و پسر داوطلب کنکور دبیرستان‌های ملایر در سال تحصیلی 94-95 بود. از بین این افراد، نمونه ای به حجم 100 نفره (50 پسر در قالب دو گروه 25 نفری آزمایش و کنترل؛ و50 دختر در قالب دو گروه 25 نفری آزمایش و کنترل ) به روش ...  بیشتر