اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان

پرویز شریفی درآمدی؛ فاطمه قاسم پور

دوره 19، شماره 69 ، مهر 1402، ، صفحه 164-198

https://doi.org/10.22054/jep.2024.71725.3773

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان در دانش-آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران بود. با توجه به نیمه آزمایشی بودن روش پژوهش حاضر جامعه آماری کلیه دانش‏آموزان پایه متوسطه اول شهر تهران بودند که نمونه‏ای به تعداد 30 نفر را به‌صورت تصادفی در دو گروه کنترل (15 نفر) ...  بیشتر