اثربخشی برنامه مداخله‌ای مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد بر عملکرد ریاضی در دانش‌آموزان

شراره عشایری؛ مرتضی امیدیان؛ علیرضا حاجی یخچالی

دوره 18، شماره 63 ، فروردین 1401، ، صفحه 189-206

https://doi.org/10.22054/jep.2023.67941.3632

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر مداخله آموزشی مبتنی بر رویکرد آمایه‌ ذهنی رشد بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه‌ چهارم شهر کرمانشاه انجام شد.روش: این پژوهش به روش شبه ‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانش‌آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر کرمانشاه که با حجم نمونه ...  بیشتر

اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری

لیلا منصوری؛ علیرضا حاجی یخچالی؛ منیجه شهنی ییلاق؛ غلامحسین مکتبی

دوره 17، شماره 62 ، دی 1400، ، صفحه 81-105

https://doi.org/10.22054/jep.2022.66240.3572

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی عصب-زبان‌شناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی بود. روش‌ پژوهش حاضر آزمایشی از نوع پیش-آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه‌ آماری پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر ایذه در سال تحصیلی 400-1399 تشکیل دادند. از جامعه فوق 30 نفر که دارای ناتوانی-های ...  بیشتر