برزگر بفرویی، مهدی، رحیمی، مهدی و برزگر بفرویی، کاظم. (1394). رابطه بین باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان. فصلنامه پویش در علوم تربیتی و مشاوره، 1(1)، 44-49.
پارسا، محمد. (1384). روانشناسی یادگیری بر بیناد نظریهها، تهران: سمت.
حاجی یخچالی، علیرضا؛ مروتی، ذکر الله؛ و فتحی، فتانه. (1393). رابطه ویژگیهای شخصیت، باورهای هوش هدفهای پیشرفت با خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، (4)3، 92-75.
خدابنده اویلی، عباس؛ سبحانی نژاد، مهدی؛ و فرمهینی فراهانی، محسن. (1393). شناسایی و تحلیل باورهای معرفتشناختی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 71، 100-79.
سپهری، صفورا و لطیفیان، مرتضی. (1386). تأثیر باورهای شناختشناسی بر هدفهای پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 13(4)، 385-392.
سیف، دیبا و مزروقی، رحمتالله. (1387). رابطه ابعاد باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان مقطع راهنمایی درس علوم تجربی، ماهنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، (33)15، 16-1.
شجاعالدینی شهربابک، افسانه. (1392). رابطه بین باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت ریاضی دانشجویان دختر علوم پایه دانشگاه یزد. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه یزد.
صالحی، منیره. (1390). میزان و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی – اجتماعی بند ورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
کاظم نژاد ماتک، لیلا؛ محبی، سیامک؛ مرادی، زهرا و صفایی پور، روح اله. (1396). ارزیابی خودکارآمدی پژوهشی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان رشتههای علوم پزشکی شاغل به تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 11(8)، 76-84.
کمالی زارچ، محمود؛ زارع، حسین؛ و علوی لنگرودی، سمیه السادات. (1392). اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر باورهای معرفتشناختی. فصلنامه شناخت اجتماعی، (2)1، 31-14.
گراوند، هوشنگ. (۱۳۹۱). نقش عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه بر خودکارآمدی پژوهشی و عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
گراوند، هوشنگ؛ کارشکی، حسین و آهنچیان، محمدرضا. (1392). نقش محیط آموزشی- پژوهشی و عوامل اجتماعی دانشگاه در خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، (8)4، 46-32.
گراوند، هوشنگ؛ کارشکی، حسین و آهنچیان، محمدرضا. (1395). آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی، عوامل اجتماعی و محیط آموزشی- پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی- پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(15)، 27-48.
مختاری، حیدر؛ داورپناه، محمدرضا و آهنچیان، محمدرضا. (1392). باورهای معرفتی دانشجویان و تأثیر متغیرهای زمینهای بر آن. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 68، 22-1.
هومن، حیدر علی. (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل. انتشارات سمت.
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological review, 84(2), 191.
Bard, C. C., Bieschke, K. J., Herbert, J. T., & Eberz, A. B. (2000). Predicting research interest among rehabilitation counseling students and faculty. Rehabilitation Counseling Bulletin, 44(1), 48-55.
Barnard, L., Paton, V. O., & Rose, K. (2007). Perceptions of online course communications and collaboration. Online Submission, 10(4).
Bieschke, K. J., Herbert, J. T., & Bard, C. (1998). Using a social cognitive model to explain research productivity among rehabilitation counselor education faculty. REHABILITATION EDUCATION-NEW YORK-PERGAMON PRESS-, 12, 1-16.
Bråten, I., & Strømsø, H. I. (2005). The relationship between epistemological beliefs, implicit theories of intelligence, and self‐regulated learning among Norwegian postsecondary students. British Journal of Educational Psychology, 75(4), 539-565.
Buehl, M. M., & Alexander, P. A. (2001). Beliefs about academic knowledge. Educational Psychology Review, 13(4), 385-418.
Butler, D. L., & Winne, P. H. (1995). Feedback and self-regulated learning: A theoretical synthesis. Review of educational research, 65(3), 245-281.
Chan, K. W., & Elliott, R. G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 20(8), 817-831.
Chen, J. A., & Pajares, F. (2010). Implicit theories of ability of Grade 6 science students: Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science. Contemporary Educational Psychology, 35(1), 75-87.
Chizhik, E. W., Chizhik, A. W., Close, C., & Gallego, M. (2018). Developing student teachers’ teaching self-efficacy through Shared Mentoring in Learning Environments (SMILE). International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 7(1), 35-53.
Deryakulu, D., & Büyüköztürk, Ş. (2002). Epistemolojik İnanç Ölçeği’nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalişmasi. Eģitim Arastirmalari, 8, 111-125.
Duell, O. K., & Schommer-Aikins, M. (2001). Measures of people's beliefs about knowledge and learning. Educational psychology review, 13(4), 419-449.
Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256.
Gelso, C. J., Mallinckrodt, B., & Judge, A. B. (1996). Research training environment, attitudes toward research, and research self-efficacy: The revised Research Training Environment Scale. The Counseling Psychologist, 24(2), 304-322.
Hemmings, B., & Kay, R. (2010). Research self-efficacy, publication output, and early career development. International Journal of Educational Management, 24(7), 562-574.
Hofer, B. K. (2000). Dimensionality and disciplinary differences in personal epistemology. Contemporary educational psychology, 25(4), 378-405.
Hofer, B. K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Educational Psychology Review, 13(4), 353-383.
Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of educational research, 67(1), 88-140.
Jones, R. G. (1968). A factored measure of Ellis' irrational belief system with personality and maladjustment correlates (Doctoral dissertation, Texas Tech University).
Kahn, J. H. (2000). Research Training Environment Changes: Impacts on Research Self-Efficacy and Interest.
Kahn, J. H. (2000). Research Training Environment Changes: Impacts on Research Self-Efficacy and Interest.
Kahn, J. H., & Gelso, C. J. (1997). Factor structure of the Research Training Environment Scale-Revised: Implications for research training in applied psychology. The Counseling Psychologist, 25(1), 22-37.
Kahn, J. H., & Scott, N. A. (1997). Predictors of research productivity and science-related career goals among counseling psychology doctoral students. The Counseling Psychologist, 25(1), 38-67.
Lee, J. C. K., Zhang, Z., Song, H., & Huang, X. (2013). Effects of epistemological and pedagogical beliefs on the instructional practices of teachers: A Chinese perspective. Australian Journal of Teacher Education, 38(12), 8.
Lev, E. L., Kolassa, J., & Bakken, L. L. (2010). Faculty mentors’ and students’ perceptions of students’ research self-efficacy. Nurse Education Today, 30(2), 169-174.
Muis, K. R. (2007). The role of epistemic beliefs in self-regulated learning. Educational Psychologist, 42(3), 173-190.
Mullikin, E. A., Bakken, L. L., & Betz, N. E. (2007). Assessing research self-efficacy in physician-scientists: the clinical research appraisal inventory. Journal of Career Assessment, 15(3), 367-387.
Pamuk, S., Sungur, S., & Oztekin, C. (2017). A multilevel analysis of students’ science achievements in relation to their self-regulation, epistemological beliefs, learning environment perceptions, and teachers’ personal characteristics. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(8), 1423-1440.
Peng, H., & Fitzgerald, G. (2006). Relationships between teacher education students’ epistemological beliefs and their learning outcomes in a case-based hypermedia learning environment. Journal of Technology and Teacher Education, 14(2), 255-285.
Phan, H. P. (2009). Examination of time perspective, hope, self-efficacy, and ethnic identity: A structural equation model. In Conference paper for the AARE.
Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior research methods, 40(3), 879-891.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of educational psychology, 82(3), 498.
Schommer-Aikins, M. (2002). Epistemological belief system. Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing, 105-118.
Schutz, P. A., Pintrich, P. R., & Young, A. J. Epistemological beliefs, motivation, and student learning 1993 April Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association Atlanta. GA Google Scholar.
Sun, Z., Xie, K., & Anderman, L. H. (2018). The role of self-regulated learning in students' success in flipped undergraduate math courses. The Internet and Higher Education, 36, 41-53.
Taraban, R., & Logue, E. (2012). Academic factors that affect undergraduate research experiences. Journal of educational psychology, 104(2), 499.
Tsai, C. C., & Chuang, S. C. (2005). The correlation between epistemological beliefs and preferences toward Internet‐based learning environments. British Journal of Educational Technology, 36(1), 97-100.
Unrau, Y. A., & Beck, A. R. (2004). Increasing research self-efficacy among students in professional academic programs. Innovative higher education, 28(3), 187-204.
Vaccaro, N. (2009). The relationship between research self-efficacy, perceptions of the research training environment and interest in research in counselor education doctoral students: An ex-post-facto, cross-sectional correlational investigation. University of Central Florida.
Whitmire, E. (2004). The relationship between undergraduates’ epistemological beliefs, reflective judgment, and their information-seeking behavior. Information Processing & Management, 40(1), 97-111.
Zheng, L., Dong, Y., Huang, R., Chang, C. Y., & Bhagat, K. K. (2018). Investigating the interrelationships among conceptions of, approaches to, and self-efficacy in learning science. International Journal of Science Education, 40(2), 139-158.
Zydney, A. L., Bennett, J. S., Shahid, A., & Bauer, K. W. (2002). Impact of undergraduate research experience in engineering. Journal of Engineering Education, 91(2), 151-157.