اساسی،حسین. (1390).بررسی نقش میانجی ابعاد کمالگرایی در رابطه با ابعاد فرزندپروری و اهمالکاری تحصیلی.پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی.دانشگاه شهید بهشتی.
بقائیان، مینا. (1391). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری ادراک شده با عزت نفس و اهمالکاری دانشآموزان دختر دبیرستانی منطقه 2 شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
حیدری، محمود؛ دهقانی، محسن و خداپناهی، محمدکریم. (1388). بررسی تاثیر شیوه فرزندپروری ادراک شده و جنس بر خودناتوانسازی. فصلنامه خانواده پژوهی. 5(18).137–125
حیدری، محمود؛ خداپناهی، محمدکریم و دهقانی، محسن. (1388). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودناتوانسازی. تحقیقات علوم رفتاری.7(2)106–97.
جوکار، بهرام؛ دلاورپور، محمدآقا. (1386). رابطه تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی.3(3و4)، صص80-61.
دروگر، خ. (1384). بررسی رابطه ادراک از شیوه فرزندپروری والدین با میزان تفکرات غیرمنطقی نوجوانان 4-16 ساله. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
دهقانی مفرد،زهره.(1391).مقایسهی خودناتوانسازی تحصیلی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان با اضطراب امتحان بالا و پایین. پایاننامه کازشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
ذبیح اللهی، کاظم؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و اژهای، جواد. (1391). رابطه سبکهای فرزندپروری ادراک شده و هوش هیجانی با خودناتوانسازی. مجله روانشناسی64. 16(4)سال شانزدهم. شماره4. 354–339.
سواری، کریم. (1390). ساخت و اعتباریابی آزمون اهمالکاری تحصیلی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. شماره 5.سال دوم.صص97-110
شکرکن، حسین؛ نجاریان، بهمن و هاشمی شیخ شبانی، سید اسماعیل. (1384). بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم و مربوط با خودناتوانسازی تحصیلی و رابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز.دورهی سوم، سال دوازدهم،شماره3.صص100-77.
شمس الاحراری، مینا؛ صفاری نیا، مجید و زارع، حسین. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای غلبه بر سهلانگاری بر سهلانگاری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی.17(6).108-117.
عالیپور بیرگانی، مکتبی، غلامحسین؛ شهنی ییلاق، منیجه و مفرد نژاد، ناهید. (1390). رابطه ویژگیهای شخصیتی با خودناتوانسازی تحصیلی و مقایسه شیوههای فرزندپروری از لحاظ متغیر اخیر در دانشآموزان سال سوم دبیرستانی. مجله دستآوردهای روانشناختی. دانشگاه شهید چمران اهواز.دورهی چهارم،سال18-3، شماره 2. 154-135.
مطیعی، حورا؛ حیدری، محمود و صادقی منصوره السادات. (1391). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس مولفههای خودتنظیمی در دانشآموزان پایهی اول دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی. شماره بیست و چهار.سال هشتم.صص49-70.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ شهنی ییلاق، منیژه؛ حقیقی، جمال و سلامتی، عباس. (1385). بررسی میزان تعلل و تاثیر روشهای درمان شناختی – رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانشآموزان دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدچمران اهواز. دوره سوم، سال سیزدهم، شماره 3.صص30-1.
یوسفی، فریده. (1386). ارتباط سبکهای فرزندپروری با مهارتهای اجتماعی و جنبههایی از خودپنداره دانش آموزان دبیرستانی. دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال چهاردهم، شماره22.
Alter, A. A.& Forgas, J.P. (2006).On being happy but fearing failure : The effects of mood on self- handicapping strategies. Journal of Research in Personality,40,573-597.
Asikhia, O. A. (2010). Academic Procrastination in Mathematics: Causes, Dangers and Implications of Counselling for Effective Learning. International Education Studies, 3(3) 205 – 210.
Balkis, Murat. (2013). Academic Procrastinationm, Academic Life Satisfaction And Academic Achievment: The Mediation Role Of Rational Beliefs About Studying. Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies, Vol. 13, No. 1, 57-74.
Balkis, M. Duro, E. (2009). Prevalence academic procrastination behavioreamong pre-service teachers, and its relationship white demographics andindividual preferences. Journal of Theory and Practice in Education,5, 18-32.
Berglas, S. & Jones, E. E. (1978