TY - JOUR ID - 3929 TI - تاثیربرنامه آموزشی مادران مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر ‏رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال JO - فصلنامه روان شناسی تربیتی JA - JEP LA - fa SN - 2538-3183 AU - هادی‌پور, محبوبه AU - جمهری, فرهاد AU - احدی, حسن AD - دکتری تخصصی، روان‌شناسی عمومی، دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران AD - استادیار، روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران AD - استاد،روان‌شناسیوعلوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 11 IS - 38 SP - 1 EP - 25 KW - آموزش والدین KW - کودکان 4 تا 6 سال KW - مادران KW - نظریه ذهنیت دویک KW - هوش‌افزایی DO - N2 -   این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش مادر مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال اجرا شد. روش پژوهش نیمه­آزمایشی دو گروهی با پیش­آزمون و پس­آزمون و جامعه­ی آماری پژوهش را مادران کودکان چهار تا شش سال تشکیل دادند. از میان جامعه آماری مورد اشاره، پنجاه مادر به صورت داوطلبانه انتخاب و به شیوه تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 25 نفر) گمارده شدند. برنامه آموزشی والدین مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک طی شش جلسه به مادران گروه آزمایش ارائه گردید. ابزار سنجش پرسشنامه رفتارهای یادگیری پیش دبستان (مک­درموت و همکاران، 2002) بود و داده­های حاصل از اجرای پژوهش از طریق تحلیل کواریانس چند متغیری (MANCOVA) تحلیل گردید. نتایج نشان داد که آموزش والدین مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر انگیزه شایستگی و رفتارهای یادگیری کلی دارای تأثیر معناداری است (05/0>p)،اما بر توجه­/­پشتکار و نگرش نسبت به یادگیریدر کودکان 4 تا 6 سال دارای تاثیر معناداری نیست (05/0p>). UR - https://jep.atu.ac.ir/article_3929.html L1 - https://jep.atu.ac.ir/article_3929_a2c612a59f0c1306a3ef20f255e7410a.pdf ER -