TY - JOUR ID - 2476 TI - میزان اثر بخشی بازی رایانه‏ای جمع اعداد در یادگیری و یادداری در درس ریاضی اول ابتدایی JO - فصلنامه روان شناسی تربیتی JA - JEP LA - fa SN - 2538-3183 AU - دهقانزاده, حسین AU - نوروزی, داریوش AU - جعفری نژاد, هادی AU - دهقانزاده, حجت AD - - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی Hossein.dehganzadeh@gmail.com AD - AD - - دانشجوی کارشناسی ارشد روان‏شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی AD - - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 9 IS - 28 SP - 42 EP - 56 KW - بازی KW - بازی رایانه‏ای KW - بازی رایانه‏ای آموزشی DO - N2 - هدف این پژوش بررسی میزان اثربخشی بازی رایانه‏ای جمع اعداد در یادگیری و یادداری درس ریاضی اول ابتدایی بود. برای رسیدن به این هدف از روش شبه آزمایشی و از طرح پیش‏آزمون و پس‏آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه این پژوهش تمامی دانش‏آموزان اول ابتدایی پسر شهرستان ورزقان و نمونه آن 30 نفر از این جامعه بود که از طریق نمونه‏گیری خوشه‏ای انتخاب شدند و در دو گروه‏ گواه و آزمایشی قرار‏گرفتند. برای هر دو گروه پیش‏آزمون، پس‏آزمون و آزمون یادداری اجرا شد. آموزش برای گروه گواه از طریق روش مرسوم و برای گروه آزمایشی از طریق بازی رایانه‏ای جمع اعداد ارائه شد. برای تحلیل داده‏ها در بخش آمار توصیفی، شاخص‏هایی نظیر میانگین و انحراف استاندارد نمرات، مورد استفاده قرار گرفت. و در بخش آمار استتنباطی و برای بررسی فرضیه پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که تفاوت میان نمرات یادگیری و یادداری گروه کنترل و آزمایشی در سطح آلفای 0.05 معنی‏دار می‏باشد. UR - https://jep.atu.ac.ir/article_2476.html L1 - https://jep.atu.ac.ir/article_2476_98bb3ddd1c0e33ecc5e194c23cc37d45.pdf ER -