TY - JOUR ID - 2447 TI - بررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه JO - فصلنامه روان شناسی تربیتی JA - JEP LA - fa SN - 2538-3183 AU - مستور, هانیه AU - علی‏آبادی, خدیجه AU - مقدسین, مریم AD - - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی (نویسنده مسئول) haniye.mastour@gmail.com AD - - استادیار دانشگاه علامه طباطبائی AD - - دانشجوی دوره دکتری سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 8 IS - 25 SP - 90 EP - 112 KW - آزمایشگاه مجازی KW - آزمایشگاه واقعی KW - شبیه‏سازی کامپیوتری KW - یادگیری KW - یادداری DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیربرگزاری آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری دانش‏آموزان دختر رشتهریاضی و فیزیک در درس فیزیک و آزمایشگاه می‏باشد.نمونه پژوهش از میان دانش‏آموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستانشهر مشهد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 مشغول به تحصیل بوده‏اند انتخاب ومحتوای درسی الکتریسیته در نظر گرفته شده است. نمونه مورد نظر از طریق نمونه‏گیریدر دسترس انتخاب و شامل 30 نفر بودند که در قالب دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند.طرح پژوهش حاضر از نوع UR - https://jep.atu.ac.ir/article_2447.html L1 - https://jep.atu.ac.ir/article_2447_4e2f8644c251968d80847bd6add93fe8.pdf ER -