TY - JOUR ID - 2285 TI - تأثیر آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل‏انگاری بر سهل‏انگاری و عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان مقطع ابتدایی JO - فصلنامه روان شناسی تربیتی JA - JEP LA - fa SN - 2538-3183 AU - شمس الاحراری, مینا AU - صفاری نیا, دکترمجید AU - زارع, دکترحسین AD - کارشناس ارشد روان‏شناسی عمومی AD - عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور AD - - عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 6 IS - 17 SP - 108 EP - 118 KW - سهل‏انگاری KW - عملکرد تحصیلی KW - غلبه KW - مهارت DO - N2 - این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل‏انگاری برکاهش سهل‏انگاری و عملکرد‏تحصیلی دانش‏آموزان مقطع ابتدایی پرداخته است. به این منظور 46 نفر از دانش‏آموزان مقطع ابتدایی منطقه 1 شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شدند و آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل انگاری برای آنان اجرا شد. برای سنجش میزان سهل‏انگاری دانش آموزان از پرسشنامه محقق ساخته 25 سؤالی استفاده شد و برای سنجش عملکرد تحصیلی از معدل نمرات دانش‏آموزان استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل‏انگاری باعث کاهش سهل‏انگاری و نیز افزایش عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شده است. UR - https://jep.atu.ac.ir/article_2285.html L1 - https://jep.atu.ac.ir/article_2285_8945af2cf3d9075013284f217f42887f.pdf ER -