%0 Journal Article %T پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی بر اساس ابعاد کمال‌گرایی %J فصلنامه روان شناسی تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-3183 %A هاشمی, سعداله %A شاهرخی, مسلم %A خانزاده, مصطفی %A احمدی, زینب %A گروسی, اکرم %D 2017 %\ 12/22/2017 %V 13 %N 46 %P 191-202 %! پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی بر اساس ابعاد کمال‌گرایی %K کمال‌گرایی %K تعلل‌ورزی تحصیلی %K دانشجویان %R 10.22054/jep.2018.8482 %X هدف از انجام این پژوهش پیش­بینی تعلل­ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه­های کمال­گرایی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 1395-1394 بود که تعداد 250 نفر از آن ها (115 زن و 135 مرد) به روش تصادفی طبقه­ای به­عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و با تکمیل پرسش­نامه تعلل­ورزی تحصیلی سولومون و راث بلوم (1984) و پرسشنامه ابعاد کمال­گرایی هویت و فلت (1991) در این پژوهش شرکت کردند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی، رگرسیون هم‌زمان، رگرسیون گام‌به‌گام، و t دو گروهی استفاده شده است. یافته­های این پژوهش نشان داد که کمال­گرایی خود­مدار به­طور مثبت و معناداری تعلل­ورزی تحصیلی و کمال­گرایی دیگرمدار به­طور منفی و معناداری تعلل­ورزی تحصیلی را پیش­بینی می‌کند. در نهایت این نتیجه گرفته شد که با افزایش میزان کمال‌گرایی در دانشجویان میزان تعلل ورزی در آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. %U https://jep.atu.ac.ir/article_8482_ddc5198a2b644f2f0396b27865c5bd30.pdf