%0 Journal Article %T ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی با گرایش به تکالیف درسی %J فصلنامه روان شناسی تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-3183 %A سواری, کریم %A نیسی, عبدالکاظم %D 2012 %\ 12/21/2012 %V 8 %N 26 %P 70-83 %! ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی با گرایش به تکالیف درسی %K خود تنظیمی تحصیلی %K خود اثربخشی %K گرایش به تکالیف درسی %R %X هدف: بنابه شواهد پژوهشی، گرایش به تکالیف درسی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان تأثیر گذاربوده و به همین مناسبت در تحقیق حاضر ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی باگرایش به تکالیف درسی مورد بررسی قرار گرفت. روش: تحقیقحاضر توصیفی – از نوع همبستگی است و دانش‌آموزان دختر و پسر آموزش و پرورش ناحیهیک اهواز جامعه آماری تحقیق را تشکیل داده‌اند که از بین آنان150 نفر (70 پسر و 80دختر) به شیوه تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها ازپرسشنامه‏های‏ محقق ساخته راهبردهای خود تنظیمی تحصیلی، گرایش به تکالیف درسی وخود اثربخشی اولندیک (1984) استفاده شد. تحلیل داده‌ها از طریق ضریب همبستگیپیرسون و رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافتهها: یافته‌ها نشان داد که بین %U https://jep.atu.ac.ir/article_2461_688f77d35d65abff857d3fc18fea3270.pdf