%0 Journal Article %T بررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه %J فصلنامه روان شناسی تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-3183 %A مستور, هانیه %A علی‏آبادی, خدیجه %A مقدسین, مریم %D 2012 %\ 09/22/2012 %V 8 %N 25 %P 90-112 %! بررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه %K آزمایشگاه مجازی %K آزمایشگاه واقعی %K شبیه‏سازی کامپیوتری %K یادگیری %K یادداری %R %X هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیربرگزاری آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری دانش‏آموزان دختر رشتهریاضی و فیزیک در درس فیزیک و آزمایشگاه می‏باشد.نمونه پژوهش از میان دانش‏آموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستانشهر مشهد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 مشغول به تحصیل بوده‏اند انتخاب ومحتوای درسی الکتریسیته در نظر گرفته شده است. نمونه مورد نظر از طریق نمونه‏گیریدر دسترس انتخاب و شامل 30 نفر بودند که در قالب دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند.طرح پژوهش حاضر از نوع %U https://jep.atu.ac.ir/article_2447_4e2f8644c251968d80847bd6add93fe8.pdf