%0 Journal Article %T پیش‌بینی یادگیری زبان انگلیسی در دختران و پسران بر اساس هوش موفّق، خِرَد و خلاقیت %J فصلنامه روان شناسی تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-3183 %A اسماعیل نیا, سعید %A صرامی, غلامرضا %A بنی جمالی, شکوه السادات %D 2019 %\ 12/22/2019 %V 15 %N 54 %P 207-234 %! پیش‌بینی یادگیری زبان انگلیسی در دختران و پسران بر اساس هوش موفّق، خِرَد و خلاقیت %K هوش موفّق %K خِرَد %K خلاقیّت %K یادگیری زبان انگلیسی %R 10.22054/jep.2020.42960.2692 %X هوش موفّق، خِرَد و خلاقیت را می‌توان از ویژگی‌های مهم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی به شمار آورد. این پژوهش برای تعیین نقش پیش‌بینی کنندگی هوش موفّق، خِرَد و خلاقیت در یادگیری زبان انگلیسی در دختران و پسران انجام گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی، و جامعۀ آماری کلیۀ زبان آموزان، زبان انگلیسی دختر و پسر شهرستان‌های قائم‌شهر، بابل و ساری که در سال97 ـ1396 مشغول به تحصیل بودند، که از این تعداد، نمونه‌ای به حجم 625 نفر انتخاب گردید که 351 نفر از آن‌ها پسر و 274 نفر دختر بودند، که به سه پرسشنامۀ هوش موفّق استرنبرگ با مجموع (36) سؤال  و ضریب پایایی 88/0 و پرسشنامۀ خِرَد آردلت(29) با ضریب پایایی 84/0 و پرسشنامه خلاقیت عابدی با (60) سؤال و ضریب پایایی 89/0،که در مجموع به (125) سؤال پاسخ دادند. برای تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون  چند متغیری استفاده شده است. نتایج نشان داد که مؤلفه‌های هوش موفق و خلاقیت می‌توانند در پیش‌بینی یادگیری زبان نقش داشته باشند.نتایج پژوهش حاضر همچنین نشان داد که هوش موفّق، خِرَد و خلاقیت از عوامل بسیار مهم در یادگیری زبان انگلیسی هستند که با اجرای صحیح آن‌ها در کلاس وآموزش آن‌ها به زبان آموزان می‌توان به‌طور مستقیم فرایند یادگیری را ارتقا بخشید. %U https://jep.atu.ac.ir/article_11082_a656c1c4dcf735bbfed731f640bc27bf.pdf