@article { author = {Alipour, Vahideh and Bakan, Samira and Moradi, Rahim}, title = {The Qualitative Analysis of English Learning in Secondary School English Language Curriculum Based on Wayne Stein and Faint Straw Model}, journal = {Educational Psychology}, volume = {12}, number = {42}, pages = {129-154}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {10.22054/jep.2016.7386}, abstract = {The main purpose of this research is the qualitative analysis of the Secondary School English Learning Curriculum based on Wayne Stein and Faint Straw Model. The research method is qualitative. For collecting data, unstructured interview was used. The population of this research included all the mall and female English teachers in Karaj. The sample was determined by theoretical saturation criterion, that after interviewing with 25 teachers, interview was saturated. The findings of data analysis included "Grounded Theory" that based on which the following factors such as: outdated English textbooks, foreign textbooks content are not good and enough and Foreign curriculum doesn't focus on four language skills (listening, reading, writing, speaking), unexperienced teachers who do not master new teaching method, grammar–based content, uninterested students in learning foreign language, grammar translating method instead of learning through communication, are effective in influencing learning English.}, keywords = {Curriculum,English Language,Learning,Wayne Stein and Faint Straw Model}, title_fa = {آسیب‌شناسی و واکاوی کیفی یادگیری زبان انگلیسی در برنامه درسی آموزش متوسطه بر اساس مدل وین شتین و فانتی نی}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی کیفی یادگیری زبان انگلیسی برنامه درسی آموزش متوسطه بر اساس مدل وین شتین و فانتینی بود. روش تحقیق پژوهش حاضر، کیفی و برای گردآوری داده‌ها از روش مصاحبه‌ی ساختار نیافته استفاده شد. جامعه‌ی مورد بررسی در این پژوهش شامل کلیه‌ی دبیران انگلیسی زن و مرد شهر کرج بود. تعداد افراد نمونه با معیار اشباع نظری تعیین گردید که بعد از مصاحبه با 25 دبیر مصاحبه به حد اشباع رسید. یافته‌های حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که عواملی چون قدیمی بودن کتاب‌های زبان ، مطلوب نبودن محتوای کتاب، عدم تمرکز برنامه‌ی درسی بر مهارت‌های چهارگانه زبان ، مجرب نبودن دبیران زبان خارجه و عدم تسلط آن‌ها بر روش‌های نوین و مؤثر تدریس، محتوای مبنی بر گرامر، تکیه‌ بر محیط مبتنی بر متن، دانش آموزان بی‌علاقه و بی‌انگیزه ، تألیف کتاب بر مبنای روش ترجمه‌ی دستوری در یادگیری زبان انگلیسی مؤثر می‌باشند.}, keywords_fa = {: برنامه درسی,زبان انگلیسی,مدل وین اشتین و فانتینی,یادگیری}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_7386.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_7386_c043b22e529acf7f3622fb537b691601.pdf} }