@article { author = {dehestani, narges and mojib, fereshte}, title = {Study the effect of teaching experimental science concepts by using storytelling methods on grade one girl's pupils' learning}, journal = {Educational Psychology}, volume = {4}, number = {11}, pages = {60-75}, year = {2008}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {10.22054/jep.2008.6020}, abstract = {This study has done in order to evaluate the effect of experimental science concepts learning by using storytelling methods on the rate of students learning. The purpose of this research is whether storytelling method causes the increase of the rate of the students learning in experimental science concepts or not. The statistical population of this study were all students from first grade elementary girls in Tehran city and the sample size contained 64 students (32 students were in experimental group and 32 students were in control group). Students were replaced by using cluster sampling multi-stage method in experimental group in storytelling methods and the control ( conventional teacher training method). Then, for both groups, 16 educational sessions was held. Data obtained from the implementation of pre-test and past-test and covariance analysis were analyzed. Results showed that the storytelling method stabilized and increase the rate of students learning in experimental science concepts.}, keywords = {Experimental science concepts,storytelling,Leaming}, title_fa = {تأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی به روش قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران سال تحصیلی 87-86}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی با روش قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان انجام گرفته است. که آیا روش قصه گویی باعث افزایش میزان یادگیری دانش آموزان در مفاهیم علوم تجربی می شود. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران و حجم نمونه در این پژوهش ۶۴ نفر (۳۲ نفر گروه آزمایش و ۳۲ نفر گروه کنترل) از دانش آموزان منطقه ۲ آموزش و پرورش شهر تهران بودند. آزمودنی ها به صورت نمونه گیری خوشه ای - چند مرحله ای در گروه آزمایشی (آموزش به روش قصه گویی) و در گروه کنترل (آموزش به روش متداول معلم) جایگزین شدند. که برای هر دو گروه ۱۶ جلسه آموزشی برگزار شد. داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با آزمون تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که روش قصه گویی باعث تثبیت و افزایش میزان یادگیری دانش آموزان در مفاهیم علوم تجربی می شود. در پایان با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای طراحی آموزشی کارآمدتر و همچنین پژوهش های دیگر ارائه شد.}, keywords_fa = {مفاهیم علوم تجربی,قصه,فن قصه گویی,یادگیری}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_6020.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_6020_971558f9b018f79cfc9e3534f98dffc4.pdf} }