@article { author = {Hadipour, Mahboubeh and Jamhari, Farhad and Ahadi, Hassan}, title = {The Effect of Mothers’ Training Program Based on ‎Dweck’s Intelligence Mindset Theory on Learning ‎Behaviors of 4-6 Years Old Children‎}, journal = {Educational Psychology}, volume = {11}, number = {38}, pages = {1-25}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {}, abstract = {This research was conducted with the aim of investigating the effect of mothers’ training program based onDweck’s theory of mindset about intelligence on learning behaviors of 4-6 years old children.Research method was semi-experiment with pretest-posttest and statistical population was the mothers of 4-6 years old children in Isfahan city. Among them, 50 mothers were selected using volunteer sampling, and then randomly assigned to two groups of experiment and control (each group 25 people). Parental training program based onDweck’s theory of mindset about intelligence was presented to experimental group in eight sessions. Research instrument was preschool learning behaviors scale (McDermott et al, 2002) and data were analyzed using multivariate analysis of covariance (MANCOVA). Results revealed that training of Dweck’s theory mindset about intelligence have significant effect on competence motivation and total of learning behaviors (p<0.05), but have not significant effect on attention/persistence and attitude toward learning of 4-6 years old children (p>0.05).}, keywords = {Increasing intelligence,Dweck’s theory of mindset,mothers,4-6 years ‎old children,Parental training}, title_fa = {تاثیربرنامه آموزشی مادران مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر ‏رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال}, abstract_fa = {  این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش مادر مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر رفتارهای یادگیری فرزندان چهار تا شش سال اجرا شد. روش پژوهش نیمه­آزمایشی دو گروهی با پیش­آزمون و پس­آزمون و جامعه­ی آماری پژوهش را مادران کودکان چهار تا شش سال تشکیل دادند. از میان جامعه آماری مورد اشاره، پنجاه مادر به صورت داوطلبانه انتخاب و به شیوه تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 25 نفر) گمارده شدند. برنامه آموزشی والدین مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک طی شش جلسه به مادران گروه آزمایش ارائه گردید. ابزار سنجش پرسشنامه رفتارهای یادگیری پیش دبستان (مک­درموت و همکاران، 2002) بود و داده­های حاصل از اجرای پژوهش از طریق تحلیل کواریانس چند متغیری (MANCOVA) تحلیل گردید. نتایج نشان داد که آموزش والدین مبتنی بر نظریه ذهنیت هوش دویک بر انگیزه شایستگی و رفتارهای یادگیری کلی دارای تأثیر معناداری است (05/0>p)،اما بر توجه­/­پشتکار و نگرش نسبت به یادگیریدر کودکان 4 تا 6 سال دارای تاثیر معناداری نیست (05/0p>).}, keywords_fa = {آموزش والدین,کودکان 4 تا 6 سال,مادران,نظریه ذهنیت دویک,هوش‌افزایی}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_3929.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_3929_a2c612a59f0c1306a3ef20f255e7410a.pdf} }