@article { author = {Dehghanzadeh, Hossein and Norouzi, Darioush and Jafari Nejhad, Hadi and Dehghanzadeh, Hojjat}, title = {The Effectiveness of the Computer Game Numbers on Learning and Retention of First Grade Mathematics}, journal = {Educational Psychology}, volume = {9}, number = {28}, pages = {42-56}, year = {2013}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {میزان اثر بخشی بازی رایانه‏ای جمع اعداد در یادگیری و یادداری در درس ریاضی اول ابتدایی}, abstract_fa = {هدف این پژوش بررسی میزان اثربخشی بازی رایانه‏ای جمع اعداد در یادگیری و یادداری درس ریاضی اول ابتدایی بود. برای رسیدن به این هدف از روش شبه آزمایشی و از طرح پیش‏آزمون و پس‏آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه این پژوهش تمامی دانش‏آموزان اول ابتدایی پسر شهرستان ورزقان و نمونه آن 30 نفر از این جامعه بود که از طریق نمونه‏گیری خوشه‏ای انتخاب شدند و در دو گروه‏ گواه و آزمایشی قرار‏گرفتند. برای هر دو گروه پیش‏آزمون، پس‏آزمون و آزمون یادداری اجرا شد. آموزش برای گروه گواه از طریق روش مرسوم و برای گروه آزمایشی از طریق بازی رایانه‏ای جمع اعداد ارائه شد. برای تحلیل داده‏ها در بخش آمار توصیفی، شاخص‏هایی نظیر میانگین و انحراف استاندارد نمرات، مورد استفاده قرار گرفت. و در بخش آمار استتنباطی و برای بررسی فرضیه پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که تفاوت میان نمرات یادگیری و یادداری گروه کنترل و آزمایشی در سطح آلفای 0.05 معنی‏دار می‏باشد.}, keywords_fa = {بازی,بازی رایانه‏ای,بازی رایانه‏ای آموزشی}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_2476.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_2476_98bb3ddd1c0e33ecc5e194c23cc37d45.pdf} }