@article { author = {Shohoudi, Atiyeh and Mofidi, Farkhondeh and Alizadeh, Hamid ,}, title = {A Comparison of Writing Skills among First Grade Elementary Students with and without Preschool Experience}, journal = {Educational Psychology}, volume = {9}, number = {28}, pages = {2-14}, year = {2013}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {learning style,teaching style,Higher education,Curriculum}, title_fa = {مقایسه مهارت نوشتاری در میان دانش آموزان پایه اول دبستان با و بدون تجربه ی پیش از دبستان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به مقایسه مهارت نوشتاری کودکان با و بدون تجربه پیش دبستانی در پایه ی اول دبستان و ارائه راهکارهای مناسب می‌پردازد. در این پژوهش علّی- مقایسه‌ای، جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه اول دبستان در شهر تهران است که از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای انتخاب شده است؛ بدین صورت که نمونه‌ای با حجم 60 دانش‌آموز کلاس اول دبستان که 30 نفر را دانش آموزان دارای تجربۀ پیش از دبستان (15 نفر دختر و 15 نفر پسر) و 30 نفر دیگر را دانش آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان تشکیل می‌دادند. برای مشخص کردن دانش آموزان با و بدون تجربۀ پیش از دبستان به پروندۀ تحصیلی آنان مراجعه شد که به تأیید معلمان رسید، همچنین برای آزمون مهارت نوشتاری دانش‌آموزان از آزمون پیشرفت نوشتن (راغب، 1384) استفاده شد. در تحلیل داده‌ها، مشاهده گردید که در تمامی فرضیه‌های پژوهشی بین دانش‌آموزان با تجربۀ پیش از دبستان نسبت به دانش آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان از نظر مهارت املاء و انشاء تفاوت معناداری وجود دارد. مهارت نوشتن در دو زمینۀ املاء و انشاء  بهتر از دانش‏آموزان بدون تجربۀ پیش از دبستان است و عامل جنسیت نیز در این تفاوت‌ها مؤثر واقع شده است. بر این اساس، بر نقش تجربه‌های پیش از دبستان بر مهارت‌های نوشتاری تأکید می‌شود.}, keywords_fa = {آموزش پیش از دبستان,مهارت نوشتن,زبان آموزی}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_2474.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_2474_2d4d71d77473d39ed1e29ed7ba382e2f.pdf} }