@article { author = {roomani, saied and .alipour, kobra and farokhi, sedigeh}, title = {Identify factor of Academic Immaturity Student-Teachers in University of Cultural Studies: A Phenomenological Approach}, journal = {Educational Psychology}, volume = {15}, number = {54}, pages = {179-206}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-3183}, eissn = {2538-3191}, doi = {10.22054/jep.2020.34706.2360}, abstract = {Abstract The purpose of the present study was to identify the effective factors in academic immorality among students studying at Farhangian University. The statistical population of the study consisted of students Farhangian University of Khorramabad. 15 students were selected as the sample of the study using purposeful sampling and also theoretical saturation. Data extracted from semi-structured interviews, were analyzed using coding and extraction of main and minor themes. The findings of the research showed that the teaching staff included: the way of dealing with the teaching staff and academic position of the professors, university facilities including nutrition and university facilities, the contents of the courses include: content compatibility, future use and the content of specialized courses, friends and related issues Students themselves, as well as issues related to the policies of the University of Cultural Studies, include: Occupational policy and the policy of conducting classes are among the factors contributing to the students' academic immaturity. The findings of the research can be considered as part of the reform programs of the University of Cultural Studies in order to eliminate students' academic immensity. Key Words: Academic Immaturity, Phenomenology, Academic Position of Professors, Content Role}, keywords = {Academic Immaturity,Phenomenology,Academic Position of Professors,Content Role}, title_fa = {شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بی‌انگیزگی تحصیلی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است. جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد است که تعداد 15 نفر به‌عنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و همچنین اشباع نظری انتخاب شد. داده‌های استخراج‌شده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با استفاده از روش پدیدارشناسی و کدگذاری استخراج مضمون‌های اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که کادر آموزشی شامل: نحوه برخورد کادر آموزشی و جایگاه علمی اساتید، امکانات دانشگاه شامل: تغذیه و امکانات فضایی دانشگاه، محتوی دروس شامل: سنخیت محتوی، کاربرد در آینده و محتوی دروس تخصصی، دوستان و مسائل مربوط به خود دانشجو و همچنین مسائل مربوط به سیاست‌های دانشگاه فرهنگیان شامل: سیاست مربوط به شغل و سیاست چگونگی برگزاری کلاس‌ها از جمله عواملی هستند که در بی‌انگیزگی تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل نقش دارند. یافته‌های حاصل از پژوهش می‌تواند جزء برنامه‌های اصلاحی دانشگاه فرهنگیان جهت رفع بی‌انگیزگی تحصیلی دانشجویان قرار گیرد.}, keywords_fa = {بی انگیزگی تحصیلی,پدیدار شناسی,جایگاه علمی اساتید,نقش محتوا}, url = {https://jep.atu.ac.ir/article_11081.html}, eprint = {https://jep.atu.ac.ir/article_11081_55b1fa57d1c494cfb406475a923d4bd2.pdf} }