باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی

محمدباقر ریحانی؛ معراج درخشان؛ مریم شفیعی؛ محسن علیزاده؛ رقیه زارعی

دوره 17، شماره 60 ، تیر 1400، ، صفحه 249-270

https://doi.org/10.22054/jep.2018.20257.1721

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی در ارتباط میان باور‌های هوشی و اشتیاق تحصیلی بود. روش پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و طرح همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دانشگاه های شهر شیراز در سال تحصیلی 95-96 تشکیل می‌دادند که از این میان تعداد 300 نفر (174 دختر و 126 پسر) به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ...  بیشتر

تبیین علّی بهزیستی تحصیلی بر اساس شناخت اجتماعی، اهداف پیشرفت اجتماعی و هیجان‌های مثبت تحصیلی و اجتماعی

سامان کمری سنقرآبادی؛ محبوبه فولادچنگ؛ فرهاد خرمایی

دوره 16، شماره 57 ، مهر 1399، ، صفحه 119-148

https://doi.org/10.22054/jep.2021.39467.2572

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی ارتباط شناخت اجتماعی و بهزیستی تحصیلی با نقش واسطه‎گری اهداف پیشرفت اجتماعی و هیجان‎های مثبت تحصیلی و اجتماعی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز بود که از میان آن‌ها تعداد 566 نفر (278 پسر و 288 دختر) با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزارهای ...  بیشتر

باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطه‌گر شناخت اجتماعی

محمدباقر ریحانی

دوره 13، شماره 46 ، دی 1396، ، صفحه 31-48

https://doi.org/10.22054/jep.2018.8475

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه­گر شناخت اجتماعی در ارتباط میان باور­های هوشی و اشتیاق تحصیلی بود. روش پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی و طرح همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دانشگاه‌های شهر شیراز در سال تحصیلی 95-96 تشکیل می­دادند که از این میان تعداد 300 نفر (174 دختر و 126 پسر) به روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند. ...  بیشتر