روانشناسی یادگیری
تأثیر بازی های رایانه ای آموزشی چندکاربره برخط بر مهارت های اجتماعی و توانایی های شناختی دانش‌آموزان

صلاح اسمعیلی گوجار؛ سعید پورروستائی اردکانی

دوره 15، شماره 51 ، فروردین 1398، ، صفحه 211-230

https://doi.org/10.22054/jep.2019.38724.2537

چکیده
  پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر به کارگیری بازی های رایانه ای آموزشی چندکاربره برخط به عنوان یکی از روش های نوین تدریس بر مهارت های اجتماعی و توانایی های شناختی انجام گرفت. روش پژوهش طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری شامل تمام دانش آموزان دوره ابتدایی شهر ارومیه می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند ...  بیشتر

اثر انواع بازی های رایانه ای بر توانایی چرخش ذهنی کودکان

علیرضا باغبان پرشکوهی؛ احمد علیپور

دوره 2، شماره 6 ، دی 1385، ، صفحه 1-35

https://doi.org/10.22054/jep.2007.5993

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی اثر انواع بازی های رایانه ای بر توانایی چرخش ذهنی کودکان است. ۸۷ نفر از کودکان ۱۱ ساله دختر و پسر کلاس پنجم دبستان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و در سه گروه بازی معمایی، بازی اکشن و گروه کنترل بطور تصادفی جایگزین شدند که در نهایت با تعامل جنسیت شش گروه شکل گرفت. گروه های آزمایش ۸ جلسه، هر جلسه به مدت ...  بیشتر