مقایسه تأثیر سه روش آموزشی: (پژوهش محور، آموزش محور و آموزش- پژوهش محور) بر مهارت های طلبه های حوزه های علمیه خواهران

فروغ الصباح

دوره 9، شماره 30 ، دی 1392، ، صفحه 107-126

https://doi.org/10.22054/jep.2013.6049

چکیده
  هدف اساسی آموزش در نظام های تربیتی نوین فراخوانی انسان بـرای دسـتیابی بـه مهـارت هـای زندگی و استفاده بهینه از آن برای همگامی با تغییرات است برای تحقق آن، شیوه های آموزشی مناسب یکی از عوامل مهم به شمار می آید. در همین راستا این پژوهش با هـدف، مقایسـه تـأثیر سه شیوه آموزشی: پژوهش محور (اصلاح شـده شـیوه سـامرائی)، آمـوزش- پـژوهش محـور ...  بیشتر

تأثیر آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل‏انگاری بر سهل‏انگاری و عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان مقطع ابتدایی

مینا شمس الاحراری؛ دکترمجید صفاری نیا؛ دکترحسین زارع

دوره 6، شماره 17 ، تیر 1389، ، صفحه 108-118

چکیده
  این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل‏انگاری برکاهش سهل‏انگاری و عملکرد‏تحصیلی دانش‏آموزان مقطع ابتدایی پرداخته است. به این منظور 46 نفر از دانش‏آموزان مقطع ابتدایی منطقه 1 شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شدند و آموزش مهارت‏های غلبه بر سهل انگاری برای آنان اجرا شد. برای سنجش میزان سهل‏انگاری دانش آموزان ...  بیشتر