شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی

سعید رومانی؛ کبری عالی پور؛ صدیقه فرخی

دوره 15، شماره 54 ، دی 1398، ، صفحه 179-206

https://doi.org/10.22054/jep.2020.34706.2360

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بی‌انگیزگی تحصیلی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است. جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد است که تعداد 15 نفر به‌عنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و همچنین اشباع نظری انتخاب شد. داده‌های استخراج‌شده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته ...  بیشتر

فلسفه، تعلیم و تربیت، و چالش پست مدرنیسم

سعید بهشتی

دوره 2، شماره 4 ، تیر 1385، ، صفحه 31-74

https://doi.org/10.22054/jep.2006.5977

چکیده
  پست مدرنیسم، اعم از این که جزیی از مدرنیسم و یا به عنوان یک پدیده ی متفاوت و نوین در نظر گرفته شود، در عرصه های فلسفه و فلسفه ی تعلیم و تربیت، اندیشه ای نسبتا تازه است. این طرز تفکر، هرچند مولود فکری فیلسوفان نیست، اما در اثر تلاش های آنان زاییده و گسترده شده است. اندیشه های عمل گرایان، وجود گرایان، پدیدار شناسان، فیلسوفان زبانی، و نظریه ...  بیشتر