کمک به رشد ابعاد گوناگونهویت دانشآموزان، از جمله هویت فردی، هویت اجتماعی و هویت دینی از رسالتهایمحوری امور تربیتی یا پرورشی است. در سندهای اخیر وزارت آموزش و پرورش که حاصلبازاندیشیها و طرحهای تحولی دهه اخیر است به کرات و در بندهای مهم روی واژه «هویت»تأکید شده است. بنابراین حوزهای از پژوهشهای کاربردی میتواند به توصیف ...
بیشتر
کمک به رشد ابعاد گوناگونهویت دانشآموزان، از جمله هویت فردی، هویت اجتماعی و هویت دینی از رسالتهایمحوری امور تربیتی یا پرورشی است. در سندهای اخیر وزارت آموزش و پرورش که حاصلبازاندیشیها و طرحهای تحولی دهه اخیر است به کرات و در بندهای مهم روی واژه «هویت»تأکید شده است. بنابراین حوزهای از پژوهشهای کاربردی میتواند به توصیف و پایشوضعیت ابعاد هویت دانشآموزان و همچنین تبیین و توصیف رابطه بین فعالیتهای گوناگونحوزه تعلیم و تربیت و ابعاد هویتی دانشآموزان مربوط باشد. در همین راستا پژوهشحاضر برای بررسی رابطه بین فعالیتهای پرورشی مدارس استان خراسان شمالی و ابعادهویت فردی دانشآموزان طراحی و اجرا شده است. نمونه آماری این پژوهش شامل 24 مدرسهبود که به شیوه تصادفی، مرحلهای انتخاب شدند. در بین این 24 مدرسه سهم متغیرهایجنسیت (دختر و پسر)، منطقه