طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی

حلیمه میرعرب رضی؛ حسین فکوری حاجی یار؛ کاظم شریعت نیا؛ علی اصغر بیانی

دوره 17، شماره 62 ، دی 1400، ، صفحه 7-30

https://doi.org/10.22054/jep.2022.64275.3506

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه درسی مسئله محور در دورة پیش دبستان انجام شد. در این راستا پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوة گردآوری داده‌ها از رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد و برای شناسایی مهم‌ترین مؤلفه‌های تشکیل دهندة عناصر برنامه درسی مسئله محور در دورة پیش دبستان از ابزار مصاحبة نیمه ساختاریافته استفاده شد. جامعه ...  بیشتر

کاوش‏هایی در باب فلسفه‏ی تربیت دینی از دیدگاه اسلام

دکتر سعید بهشتی؛ روشنک نیکویی

دوره 6، شماره 18 ، مهر 1389، ، صفحه 154-180

چکیده
  مجموعۀ رویکردها به فلسفه تربیت دینی در چهار طبقه جای می‏گیرد: «فلسفه تربیت دینی بالمعنی الاعم» که شامل همۀ ادیان، اعم از حق و باطل است؛ «فلسفه تربیت دینی بالمعنی العام» که فقط شامل ادیان حقۀ توحیدی است؛ «فلسفۀ تربیت دینی بالمعنی الخاص» که به تعالیم اسلامی‏محدود می‏شود؛ و «فلسفۀ تربیت دینی بالمعنی الاخص» ...  بیشتر