اعتباریابی الگوی مؤلفه های مؤثر بر کیفیت محیط های یادگیری

نسرین علی پور؛ داریوش نوروزی؛ محمد نوریان

دوره 16، شماره 58 ، دی 1399، ، صفحه 217-242

https://doi.org/10.22054/jep.2021.52596.3008

چکیده
  هدف از این تحقیق، مطالعه نظام مند خصوصیات یک محیط یادگیری است که در فرایند یاددهی- یادگیری در برنامه درسی و اجرای عملی آن، از تمام جوانب مورد توجه قرار می گیرد. این محیط متاثر از فرهنگ، سنت، تکنولوژی و غنا در طراحی و ساخت است. رویکرد این پژوهش از نوع کمی می باشد. در الگوی طراحی شده، مؤلفه های محیط یادگیری که با استفاده از تحلیل محتوا، ...  بیشتر

نقش والدین و همکلاسی‌هایی که از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می‌کنند بر انتخاب رشته‌ی تحصیلی دانش‌آموزان (شهر دوشنبه تاجیکستان)

حمید خادم مسجدی؛ داریوش نوروزی

دوره 12، شماره 42 ، دی 1395، ، صفحه 41-56

https://doi.org/10.22054/jep.2016.7382

چکیده
  یکی از اقدامات مهم زندگی هر فرد، انتخاب رشته تحصیلی می­باشد، که تاثیر غیر قابل انکاری بر زندگی تحصیلی و شغلی وی دارد انتخاب رشته­ی تحصیلی به نوبه­ی خود به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهمترین آن­ها، نقش پدر و مادر است. که تحت شرایط و عوامل مختلف می­تواند فرزند را در انتخاب مناسب یاری رساند و یا انتخاب نادرستی را برای آن­ها ...  بیشتر

اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق

محمدرضا وحدانی اسدی؛ داریوش نوروزی؛ هاشم فردانش؛ خدیجه علی آبادی؛ خسرو باقری

دوره 12، شماره 40 ، تیر 1395، ، صفحه 191-211

https://doi.org/10.22054/jep.2016.5566

چکیده
  طراحی آموزشی علم و هنر تعیین خصوصیات مفصل برای توسعه، ارزشیابی و حفظ موقعیت‌هایی است که یادگیری و عملکرد را تسهیل می‌کند (رایگلوث، 2009). طراحی آموزشی از حوزه‌های بسیار فعال تکنولوژی آموزشی است که به دنبال تسهیل یادگیری و عملکرد است (ریزر و دمپسی، 1391؛ ترجمه وحدانی اسدی و همکاران). اخلاق از مهمترین موضوعاتی است که نظام‌های آموزشی به ...  بیشتر